OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi nu en erfaren ekonomiassistent som har möjlighet att tillträda omgående.
Arbetet hos oss på Palm & Partners ska genomsyras av engagemang, expertis och resultat. Vi erbjuder dig chansen till personligutveckling, ett socialt sammanhang samt en kompetensfördjupning inom en rad olika yrken och branscher. Våra uppdrag är oftast av långsiktig karaktär och merparten av anställningarna leder till tillsvidaretjänst antingen hos oss eller våra kunder. Vi ser det som att vår viktigaste uppgift är att generera ett positivt resultat för våra medarbetare och kunder. Till din hjälp har du en erfaren konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag och i din utveckling.
Självklart är vi ett auktoriserat Bemanningsföretag och vi har kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Arbetsbeskrivning
I rollen som ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga och löpande arbetsuppgifter att vara;
- Leverantörsreskontra (primärt)
- Kassabokföring
- Avstämning av bankkonto
- Likviditetsuppföljning
- Interna mellanhavanden
- Rapportering
- Bankutbetalningar via Internet
Vidare kommer du ansvara för registrering, kontroll och arkivering av fakturor, tillse att fakturor attesteras, utbetalningar, utskick av kontoutdrag, avstämning och sammanfattning mot övriga dotterbolag, del av kassabokföring.
Utbildning
Du har sannolikt en ekonomisk/administrativ utbildning eller motsvarande. I denna tjänst lägger vi dock störst vikt vid dina tidigare relevanta arbetslivserfarenheter.
Erfarenhet
För att lyckas i rollen som ekonomiassistent ser vi gärna att du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt goda kunskaper och erfarenheter av redovisningsarbete.
Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i Movex, men inget krav.
Personliga kvalifikationer
Som person tilltalas du verkligen av att hålla "ordning och reda" och du är engagerad, strukturerad, stresstålig och ihärdig som person. Du är självgående som person och trygg i din yrkesroll.
Lön och anställningsvillkor
Enligt avtal.
Ansökan
Vid frågor kring tjänsten, vänligen kontakta konsultchef Anders Pålsson på 0702-19 87 00
Startdatum
Tillträde omgående så vänligen skicka din ansökan snarast.
Uppdragslängd
Denna tjänst är ett uthyrningsuppdrag, heltid, tillsvidare med goda möjligheter till förlängning hos vår uppdragsgivare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Martin Andersson
Emma Pelarhagen
Martin Andersson
0739-600338
Maria Larsson
Claudia Bellagamba
Johan Sjöstrand
Johan Sjöstrand
0768-545932
Stina Karlsson
0708-544492
Linda Billstrand Rychter
0732-005756
Stina Karlsson