OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på SJR hjälper nu vår kund som jobbar med IT-lösningar, att hitta en ekonomiassistent till deras shared servicecenter centralt i Stockholm. Du kommer i huvudsak att jobba med deras leverantörsreskontra och i deras system Unit 4 UWB. Uppdraget är start så snart som möjligt, fungerar med 1 månadsuppsägningstid, och är 6 månader framåt. Därefter är kundens mål att anställa dig.
Arbetsuppgifter;
Du kommer att tillhöra en grupp med 3 ekonomiassistenter och dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer b.la vara;
- Kontering leverantörsfakturor
- Lägga upp nya leverantörer
- Boka in- och utbetalningar
- Skapa utbetalningsfiler
- Avstämning bank
- Kontroll fastnade fakturor
- Utlägg och reseräkningar
- Skanna leverantörsfakturor och påminnelser
Arbetet innebär många kontaktytor inom koncernen samt inom ekonomiteamet.
Vem söker vi;
Vi söker dig som har en har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har tidigare jobbat i reskontraflödet. Du har en stor systemkunskap och tidigare ha jobbat i Unit 4 UBW. Du har mycket goda kunskaper i Excel och pratar och skriver flytande svenska och engelska.
Du gillar att ha många bollar i luften, tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och avslutar det du påbörjat. Du håller deadlines och har lätt för att prioritera vad som är viktigast. Du jobbar strukturerat och är effektiv, är prestigelös och anpassningsbar. Självklart ser vi att du är positiv och sprider härlig energi omkring dig.
Ansökan;
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-05-31.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88