Ekonomiassistent med viss lönehantering i Trollhättan

Ekonomiassistent med viss lönehantering i Trollhättan

Arbetsbeskrivning

SJR söker för kunds räkning en ekonomiassistent till ett långsiktigt uppdrag. Vår kund verkar inom den tillverkande branschen och sitter i trevliga lokaler centralt i Trollhättan.

Arbetet sker med fördel på heltid, men även 80% kan vara aktuellt för den som önskar. Du kommer att börja som konsult via SJR och efter ett halvår är ambitionen att anställningen går över till vår kund.

Vad innebär uppdraget?
Som ekonomiassistent erbjuds du att arbeta med både kund- och leverantörsreskontra samt löneadministration. Du blir den tredje personen i ekonomiteamet som präglas av glädje och samarbete.

Arbetsuppgifterna innebär dels att hantera leverantörsreskontran som inkluderar allt från att lägga upp nya leverantörer till att sköta betalningar. Du kommer att sköta viss kundreskontra och fakturering samt hantera administration och underlag som rör lön, exempelvis kontroll av tidrapporter.

I din roll ingår även övriga uppgifter som att svara och vara behjälplig för personer som ringer in på växeln samt ta emot besökare på kontoret.

Din bakgrund
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet som ekonomiassistent och som har kommit i kontakt eller ansvarat för löneadministration tidigare. Har du tvärt om mer erfarenhet av lönarbete finns möjligheten att lära sig uppgifterna som är relaterade till reskontra. Du kommunicerar främst på svenska i den här rollen men att behärska engelska i viss mån är positivt.

Som person är du positiv, prestigelös och serviceorienterad. Du har lätt för att ta dig an uppgifter både högt och lågt, trivs med variation och har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra. Du har ett noggrant och strukturerat arbetssätt och är bekväm med att arbeta självständigt.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sofia Erikson på 070-471 59 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 6e mars.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 februari 2023
  • Ansök senast: 6 mars 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024