Ekonomiassistent med YH utbildning

Ekonomiassistent med YH utbildning

Arbetsbeskrivning

SJR söker för kunds räkning dig som är i början av din karriär inom ekonomi och som vill utvecklas på en trevligt bolag. Du kommer att arbeta som SJR-konsult under sex månader och därefter har du mycket goda möjligheter till en anställning direkt hos vår kund. Tjänsten är på heltid med placering centralt i Göteborg och start är i januari/februari 2022.

Tjänsten
I din roll som ekonomiassistent kommer du att tillhöra ett litet ekonomiteam och främst arbeta med kund- och leverantörsreskontra; registrering av in- och utbetalningar, hantering av betalningspåminnelser, registrering av leverantörsbetalningar samt scanning och kontering av leverantörsfakturor. Men du får även möjlighet att vara behjälplig med övrig löpande bokföring samt stötta dina kollegor vid bokslutsarbete. Som ekonomiassistent har du många kontakter utåt med både kunder och leverantörer.

Vi söker sig som
Vi söker dig som är nyexaminerad ifrån en YH utbildning inom ekonomi och som nu vill lära dig arbetet i praktiken. Du tycker om att ingå i en grupp, arbeta administrativt samt har bra koll på siffror. Vi ser gärna att du är trygg i dig själv, är intresserad och kommunikativ samt prestigelös. Då vår kund är verksam internationellt behöver du utöver svenska även kunna kommunicera obehindrat på engelska i både tal och skrift.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Liina Fagerberg på 0766-471661. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-01-07.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 januari 2022
  • Ansök senast: 17 januari 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024