OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
NBS (NCC Business Services) är ett Shared Service Center som levererar tjänster inom ekonomi för nordiska bolag inom NCC-koncernen. NBS har ca 100 medarbetare som arbetar i processorienterade team. Till ett av våra team; Accounts Payable söker vi nu en ekonomiassistent som främst ska jobba mot Norge.
Rollen hos oss
Du kommer att tillhöra ett team på cirka 10 personer som jobbar specifikt med leverantörsreskontra. I gruppen följer man hela flödet från inskannad faktura till utbetalning. I arbetet ingår även andra uppgifter såsom faktura- och påminnelsehantering, bokföring och diverse utredningar.
Du kommer även att arbeta i NCCs supportfunktion, vilket innebär att dagligen ge stöd via telefon och e-mail till NCCs interna och externa kunder. I den här rollen kommer du att ha fokusområde gällande våra kunder i Norge varför vi söker dig med goda norska språkkunskaper.
Dina erfarenheter
Du har tidigare erfarenhet från reskontraarbete på mindre eller större företag och en utbildning motsvarande gymnasieekonom. Vidare har du god datorvana och erfarenhet av att jobba i Excel. Meriterande för tjänsten är ytterligare redovisnings- och bokföringskunskaper.
Då en stor del av tjänsten handlar om att ge support via mail och telefon krävs goda språkkunskaper i svenska och engelska. Just för den här rollen behöver du även känna dig bekväm med att kommunicera på norska i tal och skrift.
Dina egenskaper
Du är ansvarstagande, noggrann och har god initiativförmåga. God samarbetsförmåga samt ett positivt och serviceinriktat sätt är andra viktiga egenskaper, liksom flexibilitet.
Ytterligare information
Tjänsten är på heltid med placering på vårt huvudkontor i Solna.
Vi erbjuder
Här på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare.
Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna Gruppchef Anna Nolsöe Westfahl, 070-591 69 63 alternativt HR-Generalist Matilda Lugnegård, 070-224 98 96.
Registrera din ansökan och CV nedan. Urval sker löpande, så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2017-03-05.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tore Arnesson, Platschef
070-6329947
Susanne Rockenstedt, Personalman
076-1012566
Susanne Rockenstedt, Personalman
013-356535
Niclas Coucher, Affärschef
070-65 80 454
Therese Svensson, Personalman, rekrytering
070-276 54 99
Per Karlsson, Affärschef
0480-47 60 16
Niclas Coucher, Affärschef
0470-355 02
Therese Svensson, Personalman
0470-355 16
Per Öberg, Gruppchef projekteringsledning
031- 771 52 69
Lennart Skog, Gruppchef inköp
031-771 51 35