OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tellusbarns vision är att bidra till att barn får en bra start i livet inför mötet med den stora världen. Vi har fokus på språk, skapande, och hälsa genom lekfullt lärande där upptäckandet står i centrum.
Om Telluskoncernen
Telluskoncernen är ett ägarlett bolag som driver förskolor och skolor. Genom dotterbolaget Tellusbarn är Telluskoncernen huvudman för 22 förskolor i Stockholm och Uppsala län. Vidare är Tellusskolan huvudman för 4 grundskolor i Enköping. Telluskoncernen är ett entreprenörsdrivet bolag, som befinner sig i en tillväxtfas. Tillväxten kommer ske såväl organiskt som genom förvärv.
Inom Telluskoncernen arbetar idag drygt tvåhundra medarbetare och vi erbjuder fler än 1300 barn- och elevplatser. Vi tillämpar ett nära ledarskap, där rektorer har små enheter och arbetslagen får handledning och fortbildning från våra specialpedagoger. Vi samverkar med olika externa aktörer som Sveriges konstföreningar och Specialpedagogiska institutionen vid Stockholms universitet. Alla förskolor är allmänpedagogiska men är särskilt inriktade på språk, skapande och hälsa. Många av förskolorna har flertalet avdelningar med svensk-engelska verksamhet. Skolorna har en inriktning på upplevelsebaserad undervisning och friluftsliv.
Dina arbetsuppgifter
Som ett led i vår tillväxt innebär det också fler anställda inom koncernen. Vi på huvudkontoret behöver därför fler medarbetare som kan bistå med hjälp inom lättare ekonomihantering och allmän kontorsadministration. Vi ser ett behov av en tjänst som till ca 50 % innebär uppgifter inom ekonomiassistans och resterande ca 50 % av arbetstiden utgörs av allmän kontorsadministration. I dina arbetsuppgifter kommer därför följande att ingå i huvudsak:
• Arbete med leverantörsfakturor
• Arbete med fakturering
• Stötta övriga inom ekonomienheten
• Arbete med internrapportering
• Stötta övrig huvudkontorspersonal men dokumenthantering m.m.
• Övriga administrativa uppgifter
Din profil
Du är antagligen gymnasieekonom eller har motsvarande utbildning och har ca ett års erfarenhet av rollen som ekonomiassistent. Du är en fena på att hålla fin ordning och struktur, det som krävs för att upprätthålla en god administration på huvudkontoret.
Som person är du nyfiken på att lära dig mer, har lätt för att samarbeta med andra och ge service inom ekonomi och administration, vara prestigelös och lättlärd. Då rollen erbjuder en stor variation i arbetsuppgifter bör du också ha ett intresse av att bredda dig inom ekonomiområdet och allmän administration. Du ska också vara van att arbeta i Office-paketet.
Det är meriterande om du tidigare har arbetat med ekonomi – och allmän administration, men detta är inget krav.
Vi värdesätter att våra medarbetare har en trevlig arbetsmiljö med ett bra kollegialt samarbete. Det innebär att det ställer krav på oss som arbetsgivare men även på dig som medarbetare. Därför lägger vi extra fokus på att hitta dig som tycker om att samarbeta, är ansvarstagande och som ser möjligheter. Dessutom trivs du i en miljö där du genom din kompetens driver verksamhetens utveckling framåt.
Vad vi erbjuder
Hos oss erbjuds du en heltidstjänst och ett flexibelt arbete med stort utrymme för att realisera dina förslag inom verksamheten. Med tiden kan du även få andra arbetsuppgifter, avancera och växa på ett professionellt plan tillsammans med oss.
Även om vi ställer krav på prestation och hängivenhet för verksamheten är en sund balans mellan privatlivet och arbete viktigt för oss.
Ansökan
Låter tjänsten intressant? Välkommen med CV och personligt brev senast den 2021-01-31. Intervjuer kommer att hållas löpande under denna tid.