Ekonomiassistent och HR

Ekonomiassistent och HR

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Jakobi Sustainability AB är ett tillväxtföretag och vi behöver nu förstärka vår arbetsgrupp med ytterligare en ekonomiassistent som även kommer att arbeta med HR-frågor.
Vi är ett konsultföretag som är specialiserade inom naturvård och miljötillstånd för samhällsbyggnadsprojekt. Vi gör bland annat olika typer av naturvärdesinventeringar, tillståndsprövningar och miljökonsekvensbeskrivningar. Vi brinner för att vara ute i naturen och verka för hög biologisk mångfald och motståndskraftiga ekosystem. Läs mer om oss på www.jakobiab.se
Ekonomiassistent/projektassistent samt HR
Du kommer att jobba tillsammans med vår nuvarande ekonomiassistent med redovisning/bokföring, löneskrivning samt administrativa uppgifter, stöd till våra projektledare samt även vara vår ansvariga HR-specialist. Fördelningen är ungefär 50/50. Då vi är ett litet företag ingår många olika uppgifter i denna tjänst.
Vi erbjuder god gemenskap och en trevlig arbetsmiljö med goda möjligheter att påverka och vara delaktig i att bygga bolaget. Organisationen är värdegrundstyrd och vår vision är hög biologisk mångfald, motståndskraftiga ekosystem och ett fossilfritt samhälle. Våra värdeord är gemenskap, lösningsorienterade och korta kommunikationsvägar.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Redovisning så som att lägga in leverantörsfakturor och kundfakturor i Fortnox, skicka betalfiler till banken, månadsbokslut m m
Upprätta budget, prognoser och likviditetsplan
Projektadministration – stötta projektledare med diverse uppgifter i pågående projekt så som fakturering och projektuppföljning
Personaladministration i Fortnox – löner, traktamenten, semester m.m.
Stöd vid inköp, avtalshantering, arkivering
Upprätta och revidera för ekonomi
Vara vår HR-specialist: bistå chefer i personalfrågor, förhandlingar, upprätta och revidera interna dokument och rutiner avseende HR, informera och utbilda ledare och personal, skriva anställningsavtal m m
Rekrytering
Även enklare uppgifter som att hämta post och paket
Inköp


Din profil
Som person är du flexibel och kommunikativ med god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och noggrann med en förmåga att prioritera. Att arbeta på ett mindre företag i en dynamisk miljö med varierande arbetsuppgifter och många kontaktytor är något du trivs med och motiveras av.
Du tar egna initiativ, kan se vad som behöver göras för att förbättra och stötta verksamheten administrativt och bidra till utveckling av administrativa rutiner.
Erbjudande
För att trivas hos oss tror vi att du längtar efter att jobba på ett modernt företag med korta beslutsvägar och god gemenskap. Du gillar att jobba mot uppsatta mål och leverera bra resultat i teamet. Eftersom vi är en naturmiljökonsult med stort intresse av att vara ute i naturen, både på gemensamma utvecklingsdagar på företaget och på fritiden, tror vi att även du behöver ha intresse av att vara ute i naturen på fritiden, till exempel genom svampplockning, hundpromenader, vandring eller annan typ av friluftsliv för att trivas hos oss.
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.
Stationeringsort är på vårt huvudkontor i Göteborg. Vi har kontor över hela Sverige varför resor kan förekomma.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborg - Chalmers teknikpark Göteborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juli 2023
  • Ansök senast: 9 augusti 2023

Postadress

Sven Hultins gata 9D
Göteborg, 41258

Liknande jobb


20 december 2024

18 december 2024

Ekonomi-/redovisningsassistent

Ekonomi-/redovisningsassistent

17 december 2024

Junior redovisningsekonom

11 december 2024