OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Älskar du ekonomi och kundkontakt? Är du nyexaminerad inom ekonomi och vill ta dig an en utmaning? Vill du komma till jobbet och möta ett härligt gäng med högt i tak? Vänta då inte med att skicka din ansökan då urval sker löpande!
Om rollen
Vi vill utöka vårt team med en ekonomiassistent som har fokus på bokföringar och bokslut. Du kommer att vara en del av ett familjärt gäng där alla känner sig delaktiga. Du kommer att ha kontakt med olika typer av kunder inom olika branscher och hjälpa dem med sin ekonomi. Ditt ansvar kommer att vara bokföringar och bokslut, rapportera till Skatteverket gällande moms, registrera leveransfakturor, kontera kvitton och mycket mer. Har du erfarenhet av årsredovisningar kan du även få jobba med detta. Du kommer få stöttning i början så att du kommer in ordentligt i arbetet och vissa perioder blir det mer att göra än andra.
Din profil
Vi ser gärna att du är en ödmjuk och lyhörd person som är duktigt på att ta till dig information och skapa ett värde utav detta. Du behöver vara duktig på dokumentation och få informationen enkelt spårbar. Som konsult behöver du kunna tackla olika typer av människor inom olika branscher och känna dig bekväm i en rådgivande roll. Det är också viktigt att du kan ta egna initiativ och bolla med kollegor för att komma fram till ett beslut snabbt. Som ny behöver du vara redo för att göra dig debiteringsbar efter ca 6 månader och vi hoppas att du är adaptiv och flexibel till att arbeta på ett sätt som fungerar väldigt bra för oss. För att trivas i vårt gäng behöver du gilla det sociala och ha högt i tak. Vi har privilegiet att få ha med våra hundar på kontoret, därför behöver du tycka att detta är okej, och har du själv en hårig vän får du gärna ta med den.
Skallkrav
• Helst Yh utbildning inom ekonomi, förslagsvis ekonomi och redovisningskonsult
• Engelska och svenska flytande i tal och skrift
• Datorvana
Meriterande
• Byrå eller konsult vana
• Arbetat med bokföring och bokslut
• Arbetat med löner och/eller årsredovisningar
• Fortnox
• Danska
Om kunden
Vi har erfarenheter av flera ekonomisystem men vi håller oss till BL Administration, Fortnox och Pyramid. Detta för att vi ska vara mer effektiva när vi jobbar och i vissa fall kunna ge dig den bästa hjälpen ifall du själv vill sköta faktureringen eller komma åt rapporter. Vi har en geografisk närhet till dig då vi befinner oss vid Center Syd i Löddeköpinge med gott om parkeringsplatser, mitt emellan Malmö, Lund, Landskrona och Helsingborg i Skåne. Det gör att vi enkelt kan träffa dig och vi uppskattar att hålla en tät dialog, särskilt i början av vårt samarbete, för att få rutinerna på plats. På kontoret är vi 20 anställda och vi strävar efter ett gott klimat med god energi.
Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du att bli anställd direkt hos kund.
Vår rekryteringsprocess
Vårt mål är att hitta rätt kandidat så snart som möjligt, vänta inte med att skicka din ansökan. Rekryteringsprocessen kommer att bestå av nedan steg:
• Kortare telefonavstämning för att stämma av skallkrav och meriterande
• Intervju med Framtiden
• Två intervjuer med kunden
• Ett mindre case ute hos kund
Villkor
Placeringsort: Löddeköpinge
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996