OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu letar vi efter flera nya kollegor till våra team inom Operational Finance!
Gillar du ekonomi, siffror och teamwork har du hittat rätt!
Vi inom Operational Finance är ett glatt gäng som värdesätter kvalitet, samarbete och flexibilitet. Vi söker ett par medarbetare till våra operationella ekonomiteam med anledning av föräldraledighet och för att vi behöver växa våra team.
Är du en person som gillar att ta ansvar, är noggrann och trivs i en internationell miljö med många kollegor ska du söka den här rollen!
Ekonomiassistent / Assistant Operational Finance:
Som Ekonomiassistent inom Operational Finance arbetar du brett med våra dagliga rutiner kring in- och utbetalningar för våra Nordiska länder. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
Inläsning och matchning av kundinbetalningar
Registrering av in – och utbetalningar
Svara på mailförfrågningar
Avstämningsarbete
Vara behjälplig vid bokslut
Utöver detta kommer support och täckning av andra uppgifter inom Finance-avdelningen. Vi är måna om att minska sårbarheten vid eventuell frånvaro och ser därför till att kunna många saker och samarbeta för att hålla deadlines och en hög kvalitet i arbetet hela tiden.
Hos oss får du en varierad och utvecklande arbetstillvaro som inleds med en längre upplärningsperiod.
Vem är du:
Rollen kräver att du agerar lösningsfokuserat med stort ägarskap för dina arbetsuppgifter som du utför med stor noggrannhet inom givna deadlines. För att trivas i en operativ roll ser vi att du är visar god initiativförmåga och agerar ansvarstagande samt har ett gott öga för struktur och detaljer som gör dig lämpad för återkommande rutinuppgifter. God datavana och kunskaper i Office-paketet, framförallt Excel, kommer att underlätta ditt arbete, precis som en positiv inställning till samarbete med andra.
Lämplig bakgrund och användbara förmågor:
Ekonomisk utbildning på lägst gymnasienivå eller motsvarande.
Kommunicerar bra på svenska och engelska i både tal och skrift.
God datavana och kunskaper i Excel.
Erfarenhet från arbete i SAP är meriterande.
Omfattning: Heltid.
Ansökan: Välkommen med din ansökan senast den 15 januari 2023.
Vid frågor om tjänsterna eller hur det är att arbeta på vår ekonomiavdelning kontakta gärna någon av oss:
Helén Wallenhov: helen.wallenhov@riverty.com alt 0739-44 44 91
Anna Kling: anna.kling@riverty.com alt 0739- 44 45 51
About Riverty: Who we are
A world where business meets the needs of humanity. Where financial technology makes a difference. Where everyone is in control of their own financial story. At Riverty, we’re building it, together. A team of more than 5,000 experts in 13 countries, we’re finding smarter, simpler, seamlessly connected ways to manage money. From flexible payments to smarter accounting and debt collection, our holistic solutions empower everyone to live their best financial lives. It’s time to enter a new era of economic freedom.