Ekonomiassistent / orderadministratör

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten

Vi söker, till en av våra kunder i Malmöregionen, en erfaren ekonomiassistent / orderadministratör för ett omgående konsultuppdrag.

Om företaget

Uppdraget är en del av vår konsultverksamhet där du kommer att vara anställd av Dreamwork och utföra dina arbetsuppgifter hos vår kund.

Mer om tjänsten

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara fokuserade kring två områden; ekonomiadministration och orderadministration.

Arbetsuppgifterna inom ekonomi kommer främst att vara kundreskontra och leverantörsreskontra men kan långsiktigt även komma att innefatta moms och skatt, månadsrapporter, månadsbokslut och löner.

Arbetsuppgifterna inom order kommer vara att hantera företagets reception och växel, posthantering och att administrarera ordrar som inkommer från företagets webshop.

Uppdraget är på heltid med start snarast och beräknas att pågå i cirka sex månader. För rätt person finns goda möjligheter till förlängning.

Din profil

Vi söker dig med tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt en ekonomiutbildning på lägst gymnasienivå. Vi tror att du har minst 5-10 års erfarenhet av rollen och att du talar flytande svenska och har goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt. Vidare är ett krav att du har goda kunskaper i Visma SPCS 2000 och MS Office samt B-körkort.

Som person trivs du i en koordinerande roll där du får möjlighet att visa din strukturerade, noggranna och positiva förmåga. Du tycker om att ta egna initiativ och är van att arbeta självständigt, samtidigt som du kan samarbeta i grupp. Vidare är du prestigelös och positiv med ett leende på läpparna.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida www.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande. Vid frågor är du välkommen att kontakta Frida Ellingsen på telefon 040-660 12 22. Vi tar ej emot ansökningar per epost.

Om Dreamwork

Är man inte en av de stora elefanterna måste man vara lite bättre och ge lite mer. Varje gång. Det är lite jobbigare men ack så mycket roligare. Vi vet, för de flesta av oss har tidigare arbetat hos de största. Vi finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Lund, Växjö och har Huvudkontor i Helsingborg. Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning och omställning. Våra kunder finns inom såväl privat som offentlig sektor och omfattar både mindre och större företag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 28 maj 2014

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


21 november 2024