Ekonomiassistent över jul / nyår till Stockholm

Ekonomiassistent över jul / nyår till Stockholm

Arbetsbeskrivning

Mångsidig ekonomiassistent som vill jobba heltid inom leverantörsreskontra under jul och nyår på Wittur i Stockholm!

Wittur behöver förstärkning i 1 månad över jul / nyår för att ta hand om leverantörsfakturorna då belastningen på avdelningen ökar under årsbokslut. Är du tillgänglig och vill jobba med leverantörsreskontra och övriga administrativa uppgifter ska du inte tveka att skicka in din ansökan idag!

Ditt anställningserbjudande

Du erbjuds en månads konsultuppdrag mellan den 5 december 2022 till 6 januari 2023 med möjlighet att få förlängt 3 månader under våren 2023. 

Dina arbetsuppgifter

• Ansvara för alla leverantörsfakturor (invoices som kommer från suppliers samt over head fakturor).
• Periodisering av fakturor, säkerställa att de bokas rätt och ansvara för kreditfakturor.
• Gå igenom kreditfakturor till kunder veckovis
• I rollen är man inte ansvarig för kundreskontra men enstaka gånger behöver man skicka fakturor till kunder.

Fakturor behöver bokföras dagligen för att man ska hinna med och eftersom Wittur precis har gått in i ett nytt affärssystem tar arbetet lite längre tid och kräver samarbete med andra avdelningar.

 

Värt att veta

Wittur förser den svenska, norska, danska och finska marknaden med komponenter och kompletta lösningar till hissbranschen. Bolaget grundades 2001 och är ett dotterbolag inom Wittur koncernen. Idag arbetar tre personer på ekonomiavdelningen och sedan sommaren 2022 arbetar de i ett koncerngemensamt affärssystem som heter Infor-LN.

Uppdraget är ett konsultuppdrag som förväntas starta den 5 december och pågå till 6 januari.

Våra förväntningar

Du som söker har en bakgrund inom ekonomi och är noggrann och proaktiv. Du behöver ha ett öppet sinne och tålamod för att klura ut om/var och hur problem med fakturorna uppstår. Detta är extra viktigt eftersom övergången till det nya affärssystemet fortfarande är pågående. Vidare är du snabblärd och vågar ta för dig samt kan prata svenska och engelska flytande.

Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 oktober 2022
  • Ansök senast: 16 november 2022

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


21 november 2024