OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenheter som ekonomiassistent & vill säkra upp ditt jobb över sommaren? Ta då chansen att söka rollen som Ekonomiassistent till vår kund Moogio i Mölndal. Här får du möjlighet att arbeta med klassiska ekonomiuppgifter och dessutom börja arbeta deltid redan i maj för att sedan övergå till heltid under sommaren. Se till att skicka in din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
Moogio är en ledande butikskedja för skräddarsydda solskydd och fönsterinredning som levererar lösningar till både privatpersoner och offentliga miljöer. Fokus ligger på att leverera högkvalitativa och skräddarsydda produkter enligt kundernas önskemål vilket möjliggörs genom engagemang och fantastiska medarbetare.
Sommaren är en av bolagets högsäsong och behöver därav stöttning av en Ekonomisassistent. Du kommer att påbörja rollen på deltid i maj för att sedan övergå till heltid när du blivit mer självgående, det finns goda chanser till förlängning efter sommarperioden om du är rätt person. Här hamnar du i ett litet härligt team med en kultur som präglas av hög arbetsmoral tillsammans med en prestigelöshet och närhet till skratt. Arbetstiderna är måndag till fredag 08:00-17:00.
Du erbjuds
- Meriterande arbetslivserfarenhet
- Möjlighet att arbeta i inspirerande och utvecklande arbetsmiljö
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Avprickning av kundfakturor och kundinbetalningar
* Inläsning av leverantörsfakturor samt skapa leverantörsbetalningar
* Hantering av avräkningsrapport
* Löpande bokföring
VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en eftergymnasial utbildning alternativ innehar annan sysselsättning på minst 50 %
- Talar och skriver obehindrat på svenska då det används i det dagliga arbetet
- Har grundläggande kunskap inom bokföring och fakturahantering
- Tidigare arbetslivserfarenhet inom ekonomi, exempelvis som ekonomiassistent
- Har en god dator- och systemvana
Det är meriterande om du har
- Goda kunskaper i SAP
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Prestigelös
- Anpassningsbar
- Ordningssam
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om vår kund här!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231