Ekonomiassistent på 50% sökes till bolag på Hisingen!

Ekonomiassistent på 50% sökes till bolag på Hisingen!

Arbetsbeskrivning

För vår kunds räkning söker vi nu en Ekonomiassistent med några års erfarenhet av att hantera ekonomiadministrativa uppgifter. Vår kund är placerad i Arendal och vi letar efter en konsult på 50%. Uppdraget beräknas påbörjas i mitten av december och pågå under ca ett halvår. Vi letar efter dig som är noggrann och samarbetsvillig!

Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Hos vår kund på Hisingen blir du en del av ett engagerat team och en lite mindre ekonomiavdelning. På grund av en omorganisation behöver nu denna ekonomiavdelning extra support under ca ett halvår. Som ekonomiassistent bildar du tillsammans med övriga medarbetare till att verksamheten kan fortsätta att utvecklas. Dina primära arbetsuppgifter kommer att bestå i att sköta leverantörsreskontran, hantera utlägg och attester samt i viss mån löpande bokföring. Tjänsten ställer inte bara krav på struktur och ordning, utan även din kommunikativa förmåga då du tidvis kommer att ha många kontaktytor inom företaget. Denna kund arbetar främst i Microsoft Dynamics NAV och Office 365.

Vem är du?
Vi söker dig som är strukturerad och noggrann med god samarbetsförmåga. Du har gymnasiekompetens med ekonomiinriktning samt några års erfarenhet från en liknande tjänst. God förmåga och kunskap att uttrycka dig i svenska språket i både tal och skrift samt goda datakunskaper är också av vikt för att passa i rollen som Ekonomiassistent hos vår kund. Du har även god förståelse av att arbeta med ett redovisningssystem som verktyg.

Du trivs med att arbeta självständigt såväl som tillsammans med en kollega och är inte rädd för att själv ta ansvar för att lösa dina arbetsuppgifter. För att trivas i rollen som Ekonomiassistent är du tålmodig och systematisk samt har förmågan att överblicka helheten för att kunna prioritera i vilken ordning du ska lösa dina arbetsuppgifter. Du är trygg i dig själv och dina värderingar och kan anpassa din kommunikation efter mottagaren.

Erfarenhet av följande ses som meriterande:
• Kunskaper i Microsoft Dynamics NAV
• Kunskaper i Office-paketet

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Väst AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 november 2022
  • Ansök senast: 4 december 2022

Liknande jobb


21 november 2024