Ekonomiassistent på 50% till global kund!

Ekonomiassistent på 50% till global kund!

Arbetsbeskrivning

Då vår kund ska byta affärssystem söker de förstärkning till sitt team i form av en ekonomiassistent på 50% under en period på minst 6 månader. Vår kund sitter i trevliga lokaler på Lindholmen och det är en utmanande arbetsplats med ett högt tempo och inspirerande kollegor.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta på avdelningen för Ekonomi- och Affärsstyrning och tillhöra ett team om fyra personer som arbetar med allt inom redovisning och controlling.

Ditt främsta ansvarsområde är kundreskontraprocessen där order- och avtalsfakturering är en stor del av arbetet. Bolaget ingår i en stor koncern vilket innebär att de arbetar mot strikta deadlines för rapportering. Systemen de arbetar i är IFS Ekonomi, Ascendo och Mercur samt Hyperion.

Andra förekommande uppgifter:

- Administration i affärssystemen, bl. a. uppläggning av artiklar och konteringsstyrning av dessa
- Ansvarig för leverantörssystemet, konterar leverantörsfakturor och administrerar användare
- Avstämning av bank
- Avstämning av konton


Vem är du?
Vi söker dig som är trygg och självgående i ovanstående arbetsuppgifter. Du gillar ordning och reda, kan strukturera och prioritera ditt arbete. Vidare har du en god initiativförmåga, tar ansvar och bidrar med positiv energi till dina kollegor. Detta är en tjänst som passar dig som gillar att ha varierande uppgifter och mycket att göra!

Kvalifikationer

- Erfarenhet av att ha jobbat med kundfakturering
- Erfarenhet av order- och avtalsfakturering
- Redovisningsvana
- God kunskap och kännedom om ekonomisystem, samt Office-paketet, framförallt Excel
- Behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift


Vi strävar efter mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar verksamheten.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sofia Erikson på 070-471 59 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-12-29.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 december 2021
  • Ansök senast: 29 december 2021

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024