OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi en ekonomiassistent till ett spännande tech-bolag i Göteborg. Har du erfarenhet av kund-och leverantörsreskontra så kan denna roll vara något för dig! Tjänsten är ett konsultuppdrag på 50% med start omgående och sträcker sig två månader fram.
Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande!
Om tjänsten
Dina ansvarsområden kommer vara;
Leveranstörsreskontra:
- Tolka och bokföra fakturor i Exflow och BC. Hantering av fakturaflödet inklusive arkivering.
- Matcha inköpsorder mot inköpsfaktura samt bokföra matchning av inleverans i BC.
- Inlevererat/ej fakturerat: veckovis genomgång så alla leveranser faktureras.
- Bokföra leverantörsinbetalningar, både SEK via fil och utländska.
Kundreskontra
- Bokföra kundinbetalningar.
- Skicka påminnelser och följa upp betalningar.
- Fakturera dagligen.
- Uppföljning av CBS ordrar och påminna om betalning.
- Uppdatera kunder enligt uppdateringar från kreditförsäkringsbolag.
Övrig back-up
- Svara på mejl i avdelningens inbokar samt hantera inkommande post.
- Vara behjälplig vid bokslut samt övriga uppgifter som förekommer på ekonomiavdelningen.
Vem är du?
För att lyckas i rollen söker vi dig med en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom ekonomi. Du har tidigare arbetar med kund- och leverantörsreskontra i minst 1 år. Tjänsten är på 50% och vi ser att du är tillgänglig några timmar varje vardag.
Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.