Ekonomiassistent på 50% till Zinkgruvan Mining!

Ekonomiassistent på 50% till Zinkgruvan Mining!

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av leverantörsreskontra, gärna från ett större bolag? Är du van användare av Excel och kanske till och med har erfarenhet av affärssystemet SAP? Just nu söker vi en Ekonomiassistent på 50% till Zinkgruvan Mining! Bli en del av deras ekonomiavdelning där utvecklingstakten är hög och där det ställa krav på en kunnig, nyfiken och närvarande ekonomifunktion. Uppdraget förväntas starta omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som Ekonomiassistent kommer du arbeta brett inom funktionen leverantörsreskontra. Utöver det innefattar rollen även fakturahantering, avstämningar, betalningar, kontroller och utredningar samt att genomföra manuella korrigeringar.

Då tjänsten innebär kontakter både internt och externt är det viktigt att du har ett serviceinriktat förhållningssätt gentemot leverantörer och kollegor.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Dina arbetsuppgifter som Ekonomiassistent är framförallt ansvar för leverantörsreskontra och innefattar bland annat:

• Löpande redovisning
• Månads- och bankavstämningar
• Allmän kontorsadministration/fakturahantering

I ditt arbete ingår det även att hjälpa och stötta dina kollegor i olika ekonomifrågor.

Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen söker vi dig med några års erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra, gärna från ett större bolag där du är van att hantera stora flöden. Du besitter mycket goda kunskaper inom Excel och då du även kommer arbeta mycket i affärssystemet SAP, är det meriterande om du har erfarenhet av det sedan tidigare. Det är ett krav att du behärskar både svenska och engelska i såväl tal som skrift.

För att trivas i rollen är du en engagerad och självgående person som tycker att det är kul att lösa problem och räds inte av utmaningar. Vidare är du noggrann, utåtriktad samt har stor känsla för service och lätt för att samarbeta med andra.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 januari 2021
  • Ansök senast: 7 februari 2021

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


21 november 2024