OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av en ekonomirelaterad roll och söker du ett utvecklande uppdrag på 75%? Är du dessutom en noggrann och engagerad person med ett sinne för siffror? Då är det kanske just dig som Bokföringsbyrån Hägern söker. Skicka in din ansökan redan idag för att påbörja ett nytt spännande uppdrag, vi arbetar med löpande urval.
OM TJÄNSTEN
Bokföringsbyrån Hägern hjälper företag och företagare att nå sina mål. Detta gör de genom att erbjuda skräddarsydda lösningar med allt från verifikationer, inkomstdeklarationer till bokslut. De är idag tre redovisningskonsulter med gedigen erfarenhet och kunskap inom redovisning som har sitt kontor beläget i Näsby Park, Täby.
Nu söker Bokföringsbyrån Hägern förstärkning! De söker en ekonomiassistent som vill ansluta sig till företaget och vara en viktig och avgörande stöttningsfunktion för verksamheten. Rollen lämpar sig för dig som har god förståelse för ekonomirelaterade uppgifter och vill utvecklas vidare. Du kommer arbeta med ett brett spann av ekonomiuppgifter med huvudfokus på löpande bokföring samt visst arbete med löner. Du kommer få ta över vissa mindre kunder samt hjälpa till med delar av större kunder med kund- och leverantörsfakturor. Detta arbete kommer ske i Fortnox. Du förväntas arbeta på plats i Täby. Här finns möjligheten att visa framfötterna och växa in i rollen och tilldelas mer avancerade uppgifter, visst låter det intressant?
Du erbjuds
- Möjligheten att utvecklas på ett personligt och yrkesmässigt plan
- En engagerad konsultchef under hela din anställning som kommer stötta dig i din karriär framåt
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa profssionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Löpande bokföring
* Enklare arbete med löner
* Ansvara för vissa mindre kunder och hjälpa till med delar av större kunder m kund- och leverantörsfakturor
* Stötta kollega i ekonomirelaterade arbetsuppgifter
VI SÖKER DIG SOM
- Har eftergymnasial utbildning inom ekonomi, redovisning eller liknande område
- Tidigare erfarenhet av rollen som ekonomiassistent (praktisk erfarenhet av bokföring, leverantörsreskontra, kundreskontra)
- Mycket goda kunskaper inom Fortnox
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Du trivs i att ta eget ansvar och driver dig själv och dina arbetsuppgifter framåt. Du är noggrann, strukturerad och kan arbeta självgående. Därtill har du ett stort driv att utvecklas och vill lära dig nya saker, du är lyhörd och nyfiken.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231