OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en KY/YH-utbildning inom ekonomi och tidigare erfarenhet från arbete med kund- och leverantörsreskontra? Drivs du av att ha ett stort eget ansvar och där alla medarbetare har roligt tillsammans? Då är du den vi söker!
Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med både kund- och leverantörsreskontra på bolagets huvudkontor. När det gäller kundreskontran kommer du att hantera fakturering, utföra inbetalningar, skicka ut påminnelser, göra avstämningar samt scanna in och posta fakturor. Leverantörsreskontran innefattar konteringar samt utskick av betalningspåminnelser. Tjänsten passar dig som ser långsiktigt på denna tjänst och vill utvecklas i din ekonomikarriär i ett positivt gäng!
Om företaget
Företaget är ett modernt och progressivt bolag inom branschen miljöteknologi och bedriver verksamhet i hela Sverige från Kiruna i norr till Ystad i söder. Bolaget erbjuder marknaden maskiner och teknik för volymreducering av avfall, sopor och restprodukter som måste transporteras vidare från uppkomstkällan till avsättning. De erbjuder även kunder enkla smarta och tidseffektiva sätt att hantera avfallet, soporna eller restprodukterna vid källan. Företaget bidrar med sin kärnverksamhet i att minska global uppvärmning genom minskade utsläpp av växthusgaser.
Din profil
Krav:
-Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från liknande ekonomiarbete där dina uppgifter omfattat både kund- och leverantörsreskontra.
-Har en YH- utbildning inom ekonomi eller annan likvärdig utbildning.
-Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Meriterande krav:
- Polska
Som person är du noggrann, positiv och vill utvecklas inom bolaget.
Om oss
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst förmedlar vi på Framtiden AB kontakten men du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Ort: Stockholm, Bromma
Start: Omgående
Omfattning: Heltid, 80 % fram till årsskiftet därefter 100 %
Arbetstider: 8-17, flexibelt fram till årsskiftet
Urval sker löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996