Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av bokföring och hantering av leverantörsfakturor? Är du en självgående person med förmågan att organisera och strukturera ditt arbete effektivt och hålla koll på deadlines? Kan du även analysera ekonomisk data och dra relevanta slutsatser och har intresse av att assistera vid månads- och årsbokslut? Vi söker nu en driven och noggrann ekonomiassistent som vill vara en nyckelspelare i deras team. Välkommen med din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
Som ekonomiassistent kommer du att hantera kund- och leverantörsreskontra, delta i månads- och årsbokslut, samt vara en nyckelperson för olika administrativa uppgifter på ekonomiavdelningen. Din erfarenhet av ekonomiprocesser, noggrannhet och vana att arbeta strukturerat kommer att vara avgörande för att säkerställa att verksamheten fungerar smidigt. Möjlighet till visst distansarbete finns, men de flesta arbetsdagarna spenderas på kontoret i Göteborg.
Du erbjuds
- En bra möjlighet att utveckla dina kunskaper inom ekonomi
- Att arbeta brett inom ekonomiområdet och få meriterande erfarenhet
- Att få vara en del av en förändringsresa med möjlighet att påverka ditt arbete
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Sköta hanteringen av kund - och leverantörsreskontra
* Ansvara för administrationen vid månads- och årsbokslut
* Vara delaktig vid löneadministration
* Utföra övrigt administrativt arbete på ekonomiavdelningen såsom bokföring
* Vidare kan arbetsuppgifterna innefatta löpande kontakt med leverantörer och interna avdelningar för att säkerställa smidiga processer och korrekt hantering av ekonomiska transaktioner
VI SÖKER DIG SOM
- Har minst gymnasial ekonomiutbildning
- Har minst 3 års erfarenhet av att sköta hanteringen av kund - och leverantörsreskontra
- Har vana att utföra ekonomiska och administrativa arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen
- Erfarenhet av bokföringssystem och ekonomiprogram
- Erfarenhet av att arbeta med Microsoft Office-program, särskilt Excel
- Kan kommunicera flytande på svenska och engelska i tal och skrift
- En god förståelse för ekonomiska processer och förmågan att arbeta noggrant och strukturerat
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Samarbetsvillig
- Nyfiken
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231