Ekonomiassistent på 80% till Rekomo!

Ekonomiassistent på 80% till Rekomo!

Arbetsbeskrivning

Är hållbarhetstänk viktigt för dig? Önskar du arbeta i en organisation som präglas av framåtanda och gemenskap med tydligt fokus på tillväxt med en hållbar affärsmodell med miljön i fokus? Då kan tjänsten som Ekonomiassistent för Rekomo i Göteborg vara tjänsten för dig. Rekomo fokuserar på hållbarhet och fokuserar sin verksamhet kring att de köper, säljer och hyr ut återbrukade kontorsmöbler och där de är marknadsledande i Norden.

Om Rekomo
Rekomo firar i år 30 år som bolag och har med sitt tydliga fokus hållbarhet och återbruk av möbler sett en ökad efterfråga de senaste åren! Rekomos verksamhet bygger på att de köper, säljer och hyr ut återbrukade kontorsmöbler och har idag en marknadsledande position i Norden. De är på en tydlig tillväxtresa med höga mål för de kommande åren där de med fokus på hållbara affärer.

Din roll som Ekonomiassistent – 80%
I rollen som Ekonomiassistent kommer du arbeta med Kund-och Leverantörsreskontra hantera löpande bokföring samt stötta upp med övrigt förekommande ekonomiadministration, ex kontakt med kunder och leverantörer gällande fakturor. Du kommer arbeta i ett tajt team tillsammans med deras Ekonomichef där du har en stöttande funktion gentemot övriga organisationen, ex mot säljare med fakturering.
Har du tidigare erfarenhet eller vilja att stötta upp med Lön och ISO-certifieringen finns det möjligheter att bidra också med administrationen av det.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av: Kund-och Leverantörsreskontra
Löpande bokföring
Kontakt med kunder och leverantörer om fakturor.
Övrigt förekommande ekonomiadministrativa i en mindre avdelning.
Om dig
Vi söker dig om har erfarenhet av likande arbetsuppgifter sedan tidigare och som sannolikt vet att du trivs i en mindre organisation med variation på arbetsuppgifterna. Det är sannolikt viktigt att du trivs i en stöttande roll och talar och skriver svenska obehindrat.
Som person är du ansvarstagande och noggrann i ditt arbete samt har ett prestigelöst förhållningssätt. Sannolikt har du en positiv grundsyn på livet och ditt arbete och en god samarbetsförmåga.

Viktigt för tjänsten är: Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och tjänst.
Svenska i tal och skrift.
Möjlighet att arbeta 80%.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Typ av rekrytering: Hyrrekrytering (du kommer vara anställd av Needo de första sex månaderna för att sedan övergå till en fastanaställning hos Rekomo)
Omfattning: 80% (Kan eventuellt utvecklas över tid)
Plats: Göteborg, Flöjelbergsgatan 11.
Lön: Enligt överenskommelse

Låter rollen som Ekonomiassistent för Rekomo intressant? Urvalet sker löpande så ansök redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Rekomo Göteborg AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 december 2022
  • Ansök senast: 18 januari 2023

Postadress

FLÖJELBERGSGATAN 11
Göteborg, 40022

Liknande jobb


9 januari 2025