Ekonomiassistent på deltid!

Ekonomiassistent på deltid!

Arbetsbeskrivning

Brinner du för idrott och ideellt arbete samt har ett intresse för ekonomi. Välkommen in med din ansökan till tjänsten som ekonomiassistent idag och få möjligheten att göra skillnad i ditt arbete hos vår kund och för deras medlemmar!

OM TJÄNSTEN
Vår kund driven en verksamhet inom idrott för personer med rörelsenedsättning, synnedsättning eller intellektuell funktionsnedsättning, och kännetecknas av gemenskap, glädje och drömmar. I rollen som ekonomiassistent hos vår kund kommer du att jobba tillsammans med kollegor som brinner för idrott och ideellt arbete. Du kommer att hantera den dagliga löpande ekonomiarbetet. Här välkomnas nya perspektiv och idéer koppla till förbättringsarbete.

Vår kunds kontor ligger i Idrottens hus vid Skanstull. Det är en välkomnande och familjär stämning med en positiv anda som färgas av den prestiglösa företagskulturen. På kontoret arbeta 20 anställda inom olika avdelningar i öppna landskap. I rollen kommer du att ingå i ekonomiavdelningen och arbeta nära och stötta upp CFO i det dagliga arbetet.

Du erbjuds
ett stimulerande och flexibelt deltidsjobb där du får möjlighet att göra skillnad med ditt arbete!

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Kund- och leverantörsreskontra
* Löpande bokföring och redovisning
* Posthantering och scanning av fakturor manuellt
* Kontering
* Fakturahantering


VI SÖKER DIG SOM
- Har en pågående eller avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Har tidigare relevant arbetslivserfarenhet av ekonomiuppgifter, främst löpande bokföring och redovisning samt leverantörsreskontra
- Har mycket goda kunskaper i svenska, då det används i det dagliga arbetet
- Har god system- och datavana
- Har ett starkt idrottsintresse

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av att jobbat i rollen som ekonomiassistent
- Tidigare erfarenhet av att varit aktiv i föreningslivet och/eller arbetat i en ideell organisation

För att lyckas i rollen ser vi att du som person erhåller en hög empatisk förmåga och är ödmjuk. Du har ett starkt driv och intresse för att främja och skapa möjligheter för vår kunds målgrupp, samt är prestigelös i ditt arbete. I denna rekryteringsprocess kommer vi främst fokusera på följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Kvalitetsmedveten

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vid telefonavstämning kommer du få mer information om vilket bolag tjänsten är hos.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juni 2023
  • Ansök senast: 15 juli 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


30 september 2024

30 september 2024