Ekonomiassistent på deltid

Ekonomiassistent på deltid

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Vi söker en Ekonomiassistent på deltid till en myndighet i Gävle som arbetar på uppdrag av riksdag och regering inom ett flertal samhällsområden. Som Ekonomiassistent kommer du bland annat att arbeta med leverantör- och kundreskontra, delta i bokslutsarbete, besvara förfrågningar om in och utbetalningar, arbete med kassa och bankavstämningar samt löpande fakturering.

Andra förekommande arbetsuppgifter
- Inrapportering i Hermes, statsredovisning 
- Arbete med redovisning och bokföring 
- Arbete med huvudbokföring 
- Arbete i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Visma Proceedo, Hypergene) 
- Kontering, kontroll av fakturor, förberedande av underlag för databehandling och avstämning av kontosaldon 

Organisationen är indelad i fem avdelningar med underliggande enheter. Som stöd till ledningen finns en ledningsgrupp bestående av avdelningschefer och enhetscheferna från de fristående enheterna. Organisationen i Gävleborg är en HBTQI-certifierad arbetsplats

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Ekonomiassistent är ett konsultuppdrag på deltid, ca 2 dagar per vecka (16 h/vecka) under kontorstid. 
Det kan eventuellt bli aktuellt att utöka arbetstiden med ytterligare 1 dag per vecka efter överenskommelse, dvs. totalt 3 dagar/vecka. 

Uppdraget ska starta så snart som möjligt, dock senast 2024-11-01 och beräknas pågå i ca 8 månader med möjlighet till förlängning upp till högst 18 månader. Arbetet kommer främst att utföras på plats i myndighetens lokaler i Gävle.

Krav för tjänsten:
• Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Goda kunskaper i ekonomisystem (U4 Agresso)
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.

För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Sista ansökningsdag 2024-10-02.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: anki.arnquist@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se 

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 september 2024
  • Ansök senast: 2 oktober 2024

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb