OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Cambrex Karlskoga är ett dynamiskt och expansivt företag som arbetar med avancerad organisk kemi och utvecklar processer samt levererar produkter till läkemedelsföretag. Vi tillverkar framför allt aktiva läkemedelssubstanser och läkemedelsintermediat. Vi har 420 anställda och tillhör den globala Cambrexkoncernen som är aktiv inom innovativ kemi.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer huvudsakligen att arbeta med leverantörsreskontra i form av skanning och kontroll av fakturor. Du kommer även vara behjälplig i bokslutsarbetet med diverse avstämningar.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett intresse för redovisning och har utbildning på högskolenivå inom ekonomi/redovisning alternativt har erfarenhet av ekonomiarbete.
Som person utgår vi ifrån att du trivs att arbeta strukturerat och kvalitetsmedvetet. Du ska vara självgående, social och ha lätt för att samarbeta. Du bör vara effektiv och noggrann i det dagliga arbetet. Då företaget är verksam i en komplex och föränderlig miljö är det viktigt att du snabbt kan sätta dig in i nya frågeställningar och även kan förstå helheten.
I tjänsten krävs det att du har god datorvana samt erfarenhet av MS Office. Vårt koncernspråk är engelska.
OM TJÄNSTEN
Tjänsten är en visstidsanställning på sex månader med chans till förlängning.
Tjänsten är på deltid (50%)
Tillträde snarast eller enligt överenskommelse
KONTAKT
Har du frågor angående tjänsten, kontakta Redovisningschef Marie Ingbrant, tfn
0586-783023 eller HR-Generalist, Malin Nilsson, tfn. 0586-78 30 51.
Fackliga:
Bertil Forsebrink, Unionen, tfn 0586-78 3380
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Nilsson
Mikael Pettersson
Karina Sick Larsson
Ingrid Hegbom Ekman
Eva Einebrant
Ida Nilsson
ida.nilsson@poolia.se
Urban Skogsberg
Charotte Mejsjö
Charlotta Andersson Jensen
David Stenman