OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MediCarrier är Region Stockholms logistik- och transportföretag och vårdens externa lager. Vi är ett dynamiskt, snabbväxande bolag med ett viktigt samhällsuppdrag. Vi omsätter nästan en miljard kronor, hanterar 8.000 orderrader per dag, och gör 30.000 angöringar per månad. Region Stockholm står inför många spännande och viktiga utmaningar och möjligheter och MediCarrier behöver vara i framkant för att stötta och bidra till den utvecklingen.
MediCarrier bygger sitt medarbetarskap på Region Stockholms värdeord kompetens, pålitlighet, öppenhet och samverkan – det ger oss riktning och utveckling.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent hos oss kommer du framförallt att arbeta med kundreskontra och säkerställa att kreditpolicyn efterlevs, men du ska även vara behjälplig med sedvanligt förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning. Du kommer att främst fokusera på:
- Fakturering
- Påminnelse, krav- och inkassohantering
- Hantera, följa upp och säkerställa dagliga betalningsflöden
- Avstämningar och utredningar
- Ha kundkontakter, telefon och mailhantering
- Ge support till interna kunder och kollegor samt externa kunder
- Övriga administrativa uppgifter inom ekonomi
Organisatorisk tillhörighet inom bolaget är avdelningen Ekonomi och Administration och du rapporter till chef Ekonomi och Administration. Tjänsten är placerad vid bolagets kontor i Spånga.
Din bakgrund
Utbildning
- Gymnasieexamen inom ekonomi
Erfarenhet
- Du har minst tre års erfarenhet av redovisning och specifikt reskontrahantering
- Du är en van excelanvändare och har erfarenhet från arbete i ekonomisystem och ordersystem
Meriterande
Erfarenhet från systemen Raindance och IMI-order
Dina egenskaper
Du har gott ordningssinne och arbetar strukturerat samt är ansvarsfull och noggrann. Du är prestigelös och serviceminded och trivs med att hjälpa till där det behövs.
Anställningsvillkor
- Vikariat på ca 9-12 månader
-Deltid 50%-70% utifrån överenskommelse
- Tillträde senast oktober 2019
Låter det som du?
I så fall rekommenderar vi att du söker jobbet senast den 9 augusti. Ansökningsperioden och rekryteringsprocessen kommer pågå fram till slutet utav augusti på grund av semester.
Har du frågor om jobbet?
Kontakta HR-specialist Sara Hansson på sara.e.hansson@sll.se.
Representanter för arbetstagarorganisationer nås på tel 08 123 12 800.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Transportchef Åke Haglund
08-505 347 51
Personalchef Nina Hird
08-795 28 41
Vision Dan Stegeby
08-795 28 08
Logistikchef Jan Treffenberg
, tel: 08-795 28 19 eller mobi
Personalchef Nina Hird
tel nr 08-795 28 41, mobil 070
Vision Dan Stegeby
tel nr 08-795 28 08, mobil 070-484 28 17
Marknadschef Birgitta Bergqvist
08-795 28 46, 070-089 15 95
Personalchef Nina Hird
08-795 28 41, 070-484 28 41
Platschef Nina Hird
Sara Hansson
0725828760