OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du ekonomistudent och letar efter en chans att bygga på din arbetslivserfarenhet? Vår kund, ett företag inom begravningstjänster och livsplanering, söker en strukturerad och noggrann ekonomiassistent till sin verksamhet.
OM TJÄNSTEN
Vi söker för kunds räkning en timbaserad extra resurs till deras ekonomiavdelning med en arbetsinsats på ca 16 timmar per vecka, med möjlighet till ökad omfattning vid behov. Arbetet kommer att fördelas med en regelbundenhet, antingen 3 timmar dagligen eller 5 timmar under tre dagar i veckan. Arbetsplatsen är i centrala Stockholm.
Du kommer välkomnas i ett ungt och engagerat team inom ett företag som erbjuder digitalisering inom begravningsbranschen och spännande möjligheter för framtiden. För närvarande har bolaget cirka 50 anställda, och du kommer arbeta mot deras engelska dotterbolag.
Du erbjuds
- Möjlighet att samla värdefull erfarenhet inom ekonomi och finance
- Företaget växer snabbt, vilket öppnar för framtida möjligheter till fast anställning och ökade timmar
- En dedikerad konsultchef och karriärspartner från Academic Work som erbjuder coaching och vägledning i din karriär
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Registrera digitalt inkomna leverantörsfakturor i Microsoft Dynamics
* Bevaka inkorgen för leverantörsfakturor och säkerställ att inget fastnar p.g.a. fel filformat
* Hantera betalningsfiler för leverantörsbetalningar
* Återläsa in- och utbetalningar från bank och Stripe
* Hantera vissa manuella betalningar i banken; refunds till kunder eller snabba betalningar till leverantörer
* Övrig administrativa arbetsuppgifter
VI SÖKER DIG SOM
- Har svenskt personnummer och BankID då det behövs för att få behörighet till banken
- Studerar på högskola/universitet och har minst 1 år kvar på dina studier
- Behärskar det svenska och engelska språket obehindrat i såväl tal som skrift, detta eftersom arbetet förekommer på båda språken
Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet som ekonomiassistent
- Erfarenhet av Microsoft Dynamics
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Noggrann
- Serviceminded med god kommunikationsförmåga
- Strukturerad
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231