OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu har vi ett lärorikt uppdrag inom ekonomiadministration som är perfekt för dig som gillar ordning och reda. Sök tjänsten idag!
Om uppdraget
Vi söker dig som letar efter ett meriterande uppdrag inom den offentliga sektorn. Vår kund, som arbetar mot lärosäten runt om i Sollentuna önskar nu stärka deras team med en ekonomiassistent med en tjänstgöringsgrad på 30-50% utspritt måndagar till torsdagar. Arbetet genomförs på plats i kundens lokaler i Sollentuna. Uppdraget kan påbörjas omgående och kommer preliminärt pågå till och med 31 januari 2024.
Inför uppdrag kan det vara aktuellt med en UC-kontroll.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiadministratör blir du en viktig del för vår kunds dagliga verksamhet. Rollen innefattar mycket digital administration kopplat till kundens skoladministrativa system. Det kan bland annat handla om ändring av inkomstuppgifter, korrigering av fakturabelopp samt administration kring interna kundregistreringar. Utöver detta kan du komma att besvara frågor som kunder har kring dessa ärenden.
Du kommer till ett utbildningskontor som arbetar mot förskolor, grundskolor och gymnasieskolor. Kopplat till detta kan du genomföra ekonomiskt korrigeringsarbete kring faktureringsbelopp baserat på regelverk inom barnomsorg samt registrering av nyinkomna ärenden.
Dina kvalifikationer
- Gymnasial utbildning, fördelaktigt inom ekonomi
- Några års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- Mycket god systemvana
- Snabblärd och effektiv
- Ha en god förståelse kring regelverk kopplat till exempelvis faktureringsbelopp
- Flytande i svenska i såväl tal som skrift
- Goda kunskaper i MS Office-paketet
För uppdraget söker vi dig som gillar att lära och som inte är rädd för att ställa frågor.
Meriterande kvalifikationer
- Tidigare arbetat med IST administration eller annat skoladministrativt system.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2023-10-03
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Elvira Henningsson, elvira.henningsson@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 076 013 22 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson