Arbetsbeskrivning
Söker du en deltidstjänst som ekonomiassistent med inriktning mot leverantörsreskontra. Varmt välkommen med din ansökan!
Om uppdraget
Vi söker en ekonomiassistent på deltid till vår kund i Sundbyberg. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Bemannia som påbörjas så snabbt som möjligt och pågår till 28 februari 2025.Tjänstgöringsgraden för uppdraget är 50 % (80 timmar/månad)och du arbetar i huvudsak vidkundens kontor i Hallonbergen.
Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter är iförsta hand leverantörsreskontra med ansvar för fakturaflödet gällande leverantörsfakturor och utanordningar.Andra förekommande arbetsuppgifter är:
Ansvar för leverantörsreskontra och fakturaflödet
Kontering, kontoavstämingar och bokföringsordrar ingår i löpande arbetsuppgifter
Kundfakturering
Hantering av bankinbetalningar och inkassohantering kan förekomma.
Du kommer även delta till del i arbetet med månads- och årsbokslut och hjälper tex till med att ta fram underlag inför revisorernas granskningar.
Dina kvalifikationer
Relevant ekonomiutbildning (minst gymnasial nivå eller motsvarande) samt minst 5 års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent.
God datorvana och kunskap inom Officepaketet
Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
Kandidaten ska kunna utföra arbetsuppgifter självständigt, vara strukturerad och noggrann och ta ansvar för kvaliteten för det som ska levereras.
Kandidaten ska ha en god samarbetsförmåga och vara serviceinriktad
Som person ska du kunna arbeta självständigt, vara strukturerad och noggrann samt ta ansvar för kvaliteten i leveranserna och ha god samarbetsförmåga och vara serviceinriktad.
Meriterande
Meriterande med erfarenhet från arbete i kommunalt bolag eller kommun.
Meriterande med erfarenhet från EDP Future och Agresso Unit 4.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-10-11.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Pernilla Gärdén, pernilla.garden@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072-175 40 00.Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson