OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av en ekonomiroll och söker en utvecklande deltidstjänst vid sidan av studierna? Är du noggrann, initiativtagande och ambitiös? Är du dessutom en person som är framåt, social och samarbetsvillig? Då finns här en ypperlig möjlighet för dig - Codesign söker en ekonomiassistent. Välkommen in med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval.
OM TJÄNSTEN
Codesign - Inkluderande arkitektur är när vi förändrar världen tillsammans.
Codesign är ett arkitektkontor med 18 anställda samt är belägna på Kungsholmen. De tror starkt på samverkan; projekten sker tillsammans med snickare, producenter, fastighetsägare och deras kunder. Företagets kultur genomsyras av sina passionerade medarbetare som har ett tätt samarbete, hos Codesign står individen och det personliga i fokus.
Nu söker Codesign förstärkning! De söker en ekonomiassistent på deltid som vill ansluta sig till företaget och vara en viktig och avgörande funktion för verksamheten. Du kommer anamma stort ansvar för företagets ekonomi och få stöttning av ekonomiansvarig. Tjänsten innebär en bred roll där du ansvarar för bland annat löpande redovisning och tillhörande avstämningar, kund- och leverantörsreskontra samt projektredovisning. Du kommer erbjudas en gedigen introduktion för att ge dig de bästa förutsättningarna och lära dig om företaget. Här finns möjligheten att visa framfötterna och växa in i rollen, utöka arbetsuppgifter och ansvar samt få en god insyn i branschen. Tjänsten avser 20h/v under 6 månader med mycket goda chanser till förlängning. Visst låter det intressant?
Du erbjuds
* Utvecklande deltidsjobb vid sidan av studierna
* Möjligheten att utvecklas på ett personligt och yrkesmässigt plan
* En engagerad konsultchef under hela din anställning som kommer stötta dig i hela din karriär
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
I din roll kommer du bland annat:
* Löpande redovisning
* Avstämningar
* Avstämning av tider i tidsredovisningsprogram Millnet
* Hantering av leverantörsreskontra
* Hantering av kundreskontra
* Projektredovisning
* Kvittoredovisning
* Vara behjälplig mot kollegor och stötta övriga parter
VI SÖKER DIG SOM
- Pågående eftergymnasial utbildning inom ekonomi, redovisning eller liknande med minst ett år kvar av studierna
- Praktisk erfarenhet av rollen som ekonomiassistent
- Mycket god systemvana
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Meriterande
* Goda kunskaper inom Visma
Personliga egenskaper
Utöver det ovan nämnda söker vi dig som är framåt; du har en mycket god kommunikativ förmåga och är en stark lagspelare. Du är lösningsorienterad och proaktiv, du driver dig själv och ditt arbete framåt. Du vill vara med och bidra och utvecklas tillsammans med företaget, du är lyhörd och öppen för att lära dig nytt. Därtill håller du hög kvalitet på ditt arbete, du är noggrann och strukturerad.
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Deltid 20h/v
* Placering: Kungsholmen, Stockholm
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231