OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du en utvecklande deltidstjänst vid sidan av studierna? Är du noggrann, initiativtagande och ambitiös? Är du dessutom en person som är framåt, social och samarbetsvillig? Då är det kanske just dig som Design House Stockholm söker. Skicka in din ansökan redan idag för att påbörja ett nytt spännande uppdrag, vi arbetar med löpande urval.
OM TJÄNSTEN
Design House Stockholm är ett svenskt designföretag med design från formgivare från både Sverige och andra länder. De samlar det bästa av skandinavisk design under ett tak och brinner för att hitta innovativa produkter med karaktär och personlighet.
Nu söker Design House Stockholm förstärkning! De söker en ekonomiassistent deltid som vill ansluta sig till företaget och vara en viktig och avgörande stöttningsfunktion för verksamheten. Rollen innebär ett brett spann av ekonomiuppgifter där det ingår bland annat bokföring av in-och utbetalningar, kund- och leverantörreskontra, betalningspåminnelser, kvittoredovisning. Du kommer erbjudas en gedigen introduktion för att ge dig de bästa förutsättningarna och lära dig om företaget. Här finns möjligheten att visa framfötterna och växa in i rollen, utöka arbetsuppgifter och ansvar samt få en god insyn i branschen. Visst låter det intressant?
Du erbjuds
* Givande deltidstjänst vid sidan av studierna
* Möjligheten att utvecklas på ett personligt och yrkesmässigt plan och växa in i rollen och företaget
* En engagerad konsultchef under hela din anställning som kommer stötta dig i din karriär
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
- Registrera och bokföra in- och utbetalningar
- Kund- och levreskontra
- Betalningspåminnelser, kreditupplysningar
- Kvittoredovisning
- Förbereda veckorapporter
- Stötta kollegor i ekonomirelaterade arbetsuppgifter
VI SÖKER DIG SOM
- Har minst 1 år kvar på eftergymnasial utbildning inom ekonomi, redovisning eller liknande område
- Har tidigare erfarenhet av en roll som ekonomiassistent
- God systemvana
- Goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Personliga egenskaper
Utöver det ovan nämnda söker vi dig som är ambitiös och initiativtagande, du driver dig själv och ditt arbete framåt. Du är ansvarstagande och har en god kommunikativ förmåga. Dessutom är du noggrann och strukturerad. Därtill har du ett stort intresse i att utvecklas på ett personligt- och yrkesmässigt plan och vill växa in i företaget.
#
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Deltid, ca 20h/v
* Placering: Stockholm
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
#
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231