Ekonomiassistent på deltid sökes till Stora Sköndal

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av en ekonomirelaterad roll och söker ett utvecklande uppdrag på deltid? Är du dessutom en noggrann och engagerad person med ett sinne för siffror? Då är det kanske just dig som Stora Sköndal söker. Om du vill vara den som avlastar Stora Sköndals ekonomiavdelning är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Stiftelsen Stora Sköndal är en idéburen och icke vinstutdelande organisation med verksamhet inom stöd, vård, omsorg, utbildning och forskning. Stora Sköndals vision är att skapa ett samhälle med självklar plats för alla. Detta gör dem genom att överskottet alltid går tillbaka till verksamheten samt att de arbetar diakonalt – i människans tjänst.

Nu söker Stora Sköndal en ekonomiassistent som vill ansluta sig till ekonomiavdelningen. Tjänsten spelar en viktig roll där du som ekonomiassistent kommer stötta upp verksamheten på deltid fram till och med oktober. Rollen lämpar sig för dig som har god förståelse för ekonomirelaterade uppgifter såsom rutiner vid fakturahantering, leverantörreskontra, arbete med moms och enklare avstämningar samt att du är villig att ta dig an nya utmaningar. Här finns möjlighet att utvecklas på ett personligt och yrkesmässigt plan där du kan visa framfötterna och ta dig an fler arbetsuppgifter vid behov. Du kommer erbjudas en gedigen introduktion för att ge dig de bästa förutsättningarna och erhålla kontinuerlig stöttning av dina arbetskollegor. Visst låter det intressant!

Du erbjuds


* Utvecklande deltidsjobb
* Möjligheten att utvecklas på ett personligt och yrkesmässigt plan
* En engagerad konsultchef under hela din anställning som kommer stötta dig i din karriär


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Avstämning och periodisering
- Fakturahantering
- Påminnelsehantering
- First line telefonsupport inom ekonomirelaterat område
- Stötta kollegor i ekonomirelaterade arbetsuppgifter

VI SÖKER DIG SOM
- Har annan huvudsaklig sysseslsättning om minst 50%
- Tidigare erfarenhet av rollen som ekonomiassistent
- Goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Meriterande


* Praktisk erfarenhet inom Raindance


Personliga egenskaper

Utöver det ovan nämnda söker vi dig som trivs i att ta eget ansvar och driver dig själv och dina arbetsuppgifter framåt. Du är noggrann, strukturerad och kan arbeta självgående. Därtill har du god samarbetsförmåga och är villig att vara behjälplig till övriga kollegor. Du drivs av att lära dig nya saker och har ett sinne för siffor och detaljer.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Deltid 50%
* Placering: Sköndal


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 februari 2023
  • Ansök senast: 2 mars 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


30 september 2024

30 september 2024