OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Letar du efter en tjänst på deltid mellan 50-100%? Har du några års erfarenhet som ekonomiassistent? Vill du arbeta för ett spännande innovativt bolag? Då är detta tjänsten för dig!
Om tjänsten
Är du redo för nästa steg och vill vara med på vår kunds spännande tillväxtresa? Då kan du vara den vi söker!
Du kommer tillhöra ekonomiavdelningen som består av 4 st medarbetare och dina främsta arbetsuppgifter och ansvarsområden kommer vara;
• Hantera det dagliga flödet av leverantörsfakturor
• Kontering, matchning och avvikelser
• Kundfordringar
• Kvittohantering
• Posthantering
• Stöd mot övriga organisationen i fakturarelaterade frågor
Detta är ett konsultuppdrag på deltid 50-100% där det kan komma att variera beroende på hur mycket det är att göra. Uppdraget har start i augusti/september och löper i 3-6 månader med möjlighet till förlängning.
Om dig
Vi ser gärna att du har följande:
• En eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Ett par års arbetslivserfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent
• God förmåga att utrycka dig såväl skriftligt som muntligt på svenska och engelska
• Vana att arbeta i system och känner dig bekväm med Excel. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av Fortnox och Bygglet.
Vidare ser vi gärna att du är social, affärsmässig och resultatorienterad. Du har lätt för att samarbeta med människor, vågar ta egna initiativ och har en analytisk förmåga. Du är strukturerad och inte rädd för att hugga i där det behövs, samtidigt som du inte har problem med att driva ditt eget arbete framåt och har en förmåga att få saker att hända. Du drivs av din inre motivation och är nyfiken, modig och kunskapshungrig med inställningen att "ingenting är omöjligt".
Som person är du kommunikativ, prestigelös med en serviceinriktad inställning. Du delar gärna med dig av dina kunskaper och bidrar aktivt till att bygga kundrelationer, vår verksamhet samt dina kollegor. Du är en lagspelare. Vidare är du driven och ambitiös, tar ansvar och är lösningsorienterad. Du präglas av noggrannhet och brinner för förbättringsarbete.
Vi lägger stor vikt vid personlighet.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Evelina Hjortskog via Evelina.Hjortskog@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Ekonomiassistent | Financial Assistant | Ekonomiadministratör | Göteborg | Adecco
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147