OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
EKONOMIASSISTENT PÅ DELTID, STOCKHOLM
Har du erfarenhet av att arbeta med ekonomi på ett mindre bolag? Söker du dessutom en anställning på deltid? Vår kund erbjuder en bred roll inom ekonomi med möjlighet till att bidra till företagets fortsatta utveckling!
Detta är ett konsultuppdrag med omgående start där du blir anställd av oss på Jobandtalent och arbetar hos vår kund i centrala Stockholm
OM TJÄNSTEN
I rollen som ekonomiassistent hos vår kund kommer du att få arbeta med varierade arbetsuppgifter främst inom ekonomi, men tjänsten kan även innebära mer administrativa uppgifter.
Bland annat kommer du att arbeta med att hantera och kontera leverantörsfakturor, kundbetalningar, lättare bokföring samt med att stämma av medarbetares tidsrapportering. Den administrativa delen av arbetet inkluderar inköp av kontorsmaterial, arbetskläder och dylikt, avstämning av tidsredovisningar och körjournaler, att vara behjälplig gentemot kunder via mejl och telefon, protokollföring vid möten samt hantering av ledighets- och semesteransökningar. Du kommer att ha en avlastande roll inom företaget vilket kan innebära en stor bredd på arbetsuppgifterna.
I denna roll samarbetar du med ekonomichef, projektledare samt har mycket kontakt med interna montörer. Denna tjänst är förlagd på 50%, vilket innebär att du kommer arbeta förslagsvis fyra timmar om dagen.
VEM ÄR DU?
Då du arbetar i en bred roll och kommer att arbeta med att stötta interna medarbetare ser vi att du som söker är prestigelös och uppmärksam på vad som behöver genomföras på arbetsplatsen. Vidare är du bekväm i att ta egna initiativ och driva ditt eget arbete framåt, vi ser gärna att du tar för dig i arbetets alla delar, högt som lågt. Du är dessutom en person som har god struktur i ditt arbete och trivs med att kontakter, såväl med interna medarbetare som med externa kunder.
Krav:
Avklarad gymnasial utbildning, gärna med inriktning mot ekonomi
Minst 2 års erfarenhet från liknande tjänst inom ekonomi
Erfarenhet av att arbeta i affärssystem och i Officepaketet
Svenska och engelska i tal såväl som skrift
OM JOBANDTALENT
Jobandtalent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Jobandtalent startade 2009 i Spanien och är numera ett globalt bolag som återfinns på de största europeiska marknaderna, i USA och Sydamerika. I Norden ingår även Storesupport och Jobzone i koncernen.
ANSÖKAN
Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan, bifoga CV och personligt brev.
Observera att vi inte har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail eller telefon.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Katarina Nevenius
070-1678514