OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AG Advokat är en av Sveriges ledande byråer inom bygg- och fastighetsrätt. Efterfrågan på våra tjänster ökar kontinuerligt och i takt med detta har byrån vuxit kraftigt de senaste åren. Idag är vi 80 medarbetare som sitter i härliga lokaler i NK-huset. Du kan läsa mer om byrån (https://karriar.agadvokat.se/jobs/www.agadvokat.se).
Dina arbetsuppgifter
Har du ett stort intresse för ekonomi, redovisning och administration och vill utveckla dina kunskaper vid sidan av dina studier? Nu söker vi dig som är i början av din karriär och vill arbeta hos oss som ekonomiassistent cirka 2 dagar i veckan. Som ekonomiassistent ingår du i byråns ekonomiavdelning som består av fyra personer. Hos oss ges möjligheten att lära dig grunderna i redovisning samtidigt som du får en god insikt i arbetet på en ekonomiavdelning.
Du kommer till exempel att arbeta med:
- Kontering, attestering och registrering av leverantörsfakturor
- Posthantering
- Utläggsredovisning
Tjänsten passar dig som tycker om att arbeta i en prestigelös miljö där tempot är högt. Du har ett stort mått av självständighet samtidigt som du är en riktig lagspelare.
Din profil
För att lyckas i tjänsten är du en noggrann och ansvarstagande person som har en förmåga att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. I rollen kommer du att ha flera interna och externa kontaktytor, varför det är viktigt att du trivs i en serviceinriktad roll och har lätt för att bygga relationer och skapa goda samarbeten.
Vi söker dig som:
- Studerar ekonomi på högskola/universitet och har minst ett år kvar av dina studier
- Har möjlighet att arbeta två dagar i veckan samt extra under jul
- Uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift
Det är meriterande om du studerar ekonomi med inriktning mot redovisning.
Vi erbjuder
- Möjligheten att få arbeta på en ledande advokatbyrå
- En härlig kultur med många personalaktiviteter såsom sommar- och julfest samt regelbundna after works
- Moderna lokaler i centrala Stockholm
- En arbetsplats med god stämning och sammanhållning
- En omväxlande vardag där du är involverad i flera delar av organisationen
Tjänsten är ett vikariat på 16 timmar i veckan som sträcker sig från augusti 2020 - maj/juni 2021.
Låter detta som något för dig? Då är du välkommen att skicka in din ansökan via vår karriärsida, http://karriar.agadvokat.se (http://karriar.agadvokat.se/). Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdag är 2020-06-03.
Vid frågor är du välkommen att kontakta Cecilia Fryxå, HR-koordinator, på cecilia.fryxa@agadvokat.se. Notera att vi inte tar emot ansökningar via e-mail.
Vi ser fram emot din ansökan!
Jämställdhet och mångfald
AG ska vara en arbetsplats där medarbetarna trivs och där varje medarbetare har samma rättigheter, skyldigheter och möjligheter. (https://agadvokat.se/sv/om-oss/jamstalldhet-och-mangfald).
Kontaktpersoner på detta företaget
Josefin Clahr
072-512 42 33
Sofie Holmbring
Sofie Holmbring
072-239 96 43