OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AG Advokat är Sveriges ledande byrå inom entreprenad- och fastighetsbranschen. Våra medarbetare är specialiserade på juridiken inom dessa affärsområden och vi har lång erfarenhet av transaktioner, finansiering, byggprojekt, leveransavtal och tvister. Vi är idag cirka 90 medarbetare och sitter i NK-huset. Du kan läsa mer om oss här. (https://www.agadvokat.se/)
Dina arbetsuppgifter
Vill du ansvara för leverantörsreskontra och utläggshantering samtidigt som du får möjlighet att utvecklas inom fler områden på vår ekonomiavdelning? Vi söker nu en ekonomiassistent som vill arbeta deltid (60%) hos oss. Som ekonomiassistent ingår du i byråns ekonomiavdelning som består av fyra personer.
Dina arbetsuppgifter kommer till största delen att bestå av:
- Kontering, attestering och registrering av leverantörsfakturor
- Utläggsredovisning
- Utveckling och ansvar för leverantörsreskontrasystem samt kvittoredovisningssystem
Din profil
För att trivas i rollen ser vi att du är en lösningsorienterad, noggrann och ansvarstagande person som har förmågan att planera och organisera ditt arbete effektivt. I rollen kommer du att ha flera interna och externa kontaktytor, varför det är viktigt att du trivs i en serviceinriktad roll och har lätt för att bygga relationer och skapa goda samarbeten.
Vi söker dig som:
- Har några års erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning
- Har en kandidatexamen eller har läst en YH-utbildning inom ekonomi alternativt att du idag studerar en utbildning inom ekonomi som går att kombinera med ett 60% deltidsarbete
- Har goda kunskaper i Officepaketet samt är en van systemanvändare
- Uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift
Vi erbjuder
Hos oss ges du möjlighet att arbeta i en omväxlande roll på en av Sveriges ledande advokatbyråer tillsammans med ett professionellt och prestigelöst team. Arbetet sker primärt på plats på vårt kontor i centrala Stockholm, med viss möjlighet till distansarbete. På AG Advokat månar vi om att vara en arbetsplats med god stämning och en stark sammanhållning, eftersom vi är övertygade om att detta gynnar byråns verksamhet och långsiktiga utveckling. Vi har en prestigelös kultur med en stark kollegialitet och många roliga personalaktiviteter under året.
Tjänsten är en visstidsanställning på 60% (gärna mer under vissa perioder), med start så snart som möjligt.
Låter detta som något för dig?
Varmt välkommen att skicka in din ansökan innehållande CV, personligt brev, relevanta betyg och intyg. Ange gärna när du kan tillträda. Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 22 oktober. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Frågor om tjänsten besvaras av HR-specialist Caroline Blomqvist på caroline.blomqvist@agadvokat.se. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl.
Som en del i vår rekryteringsprocess genomförs en bakgrundskontroll på slutkandidater. Information lämnas till slutkandidater av vår samarbetspartner innan kontrollen påbörjas.
Jämställdhet och mångfald
AG ska vara en arbetsplats där medarbetarna trivs och där varje medarbetare har samma rättigheter, skyldigheter och möjligheter. Läs mer om AGs jämställdhets- och mångfaldsmål här. (https://www.agadvokat.se/om-oss/hallbarhet/jamstalldhet/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Josefin Clahr
072-512 42 33
Sofie Holmbring
Sofie Holmbring
072-239 96 43