OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du du få möjligheten att jobba deltid som ekonomiassistent på en statlig förvaltningsmyndighet? Här får du möjlighet att spetsa dina kunskaper inom ekonomi och få meriterande erfarenhet inför framtiden! Skicka in din ansökan redan idag, då urvalet sker löpande.
OM TJÄNSTEN
I denna roll kommer du att arbeta på enheten för ekonomiadministration som i dagsläget består av nio medarbetare som arbetar med löpande redovisning för alla Sveriges domstolar. Ditt arbete kommer främst bestå av hantering och kontering av leverantörsfakturor.
Du erbjuds
- En lärorik tjänst där du kommer få god insikt i fakturahanteringen i en stor organisation
- En trygg och gedigen upplärning till arbetet
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Hantering och kontering av leverantörsfakturor
* Löpande bokföring
* Övrig ekonomiadministration
VI SÖKER DIG SOM
- Har pågående utbildning inom ekonomi och minst två år kvar av studierna
- Har goda kunskaper i Office-paketet
- Behärskar svenska språket väl i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet med kollegor
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Kvalitetsmedveten
Övrig information:
- Start i september
- Du förväntas jobba ca. 8-12h/v
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Domstolsverket är en svensk statlig förvaltningsmyndighet, som sorterar under Justitiedepartementet och har till uppgift att ge administrativt stöd och service åt de allmänna domstolarna, de allmänna förvaltningsdomstolarna, hyres- och arrendenämnderna, Rättshjälpsmyndigheten och Rättshjälpsnämnden. Inom verksamhetsområdet ska Domstolsverket i administrativt hänseende leda och samordna verksamheten för att skapa förutsättningar för en rättssäker verksamhet och se till att den bedrivs effektivt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231