OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiassistent på deltid till El & ljusdesign
Har du erfarenhet av att arbeta med ekonomi på ett mindre bolag? Söker du dessutom en anställning på deltid? El & Ljusdesign erbjuder en bred roll inom ekonomi med möjlighet till att bidra till företagets fortsatta utveckling!
Om tjänsten:
I rollen som ekonomiassistent hos El & ljusdesign kommer du att få arbeta med varierade arbetsuppgifter främst inom ekonomi, men tjänsten kan även innebära mer administrativa uppgifter.
Bland annat kommer du att arbeta med att hantera och kontera leverantörsfakturor, kundbetalningar, lättare bokföring samt med att stämma av medarbetares tidsrapportering. Den administrativa delen av arbetet inkluderar inköp av kontorsmaterial, arbetskläder och dylikt, avstämning av tidsredovisningar och körjournaler, att vara behjälplig gentemot kunder via mejl och telefon, protokollföring vid möten samt hantering av ledighets- och semesteransökningar. Du kommer att ha en avlastande roll inom företaget vilket kan innebära en stor bredd på arbetsuppgifterna.
I denna roll samarbetar du med ekonomichef, projektledare samt har mycket kontakt med interna montörer. Denna tjänst är förlagd på 50%, vilket innebär att du kommer arbeta förslagsvis fyra timmar om dagen.
Vem är du?
Då du arbetar i en bred roll och kommer att arbeta med att stötta interna medarbetare ser vi att du som söker är prestigelös och uppmärksam på vad som behöver genomföras på arbetsplatsen. Vidare är du bekväm i att ta egna initiativ och driva ditt eget arbete framåt, vi ser gärna att du tar för dig i arbetets alla delar, högt som lågt. Du är dessutom en person som har god struktur i ditt arbete och trivs med att kontakter, såväl med interna medarbetare som med externa kunder.
Krav:
Avklarad gymnasial utbildning, gärna med inriktning mot ekonomi
Minst 2 års erfarenhet från liknande tjänst inom ekonomi
Erfarenhet av att arbeta i affärssystem och i Officepaketet
Svenska och engelska i tal såväl som skrift
Övrigt:
Detta är ett konsultuppdrag med omgående start där du blir anställd av oss på Jobzone och arbetar hos vår kund i Hornsberg
Start: Omgående
Omfattning: Heltid (Visstidsanställning 6 månader, med chans till förlängning)
Placering: Hornsberg
Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om Jobzone:
Jobzone är ett av Nordens största rekryterings- och bemanningsföretag. Vår vision är att vara branschens bästa arbetsgivare och vi arbetar varje dag för att bidra till att skapa framgång för individer och organisationer.
Vi gör det genom en lokal närvaro på över 50 orter i Sverige och Norge, alla med stora kunskaper om sin marknad och med ett arbetssätt som utgår från medarbetaren i fokus. Jobzone är verksamt inom många branscher och kan erbjuda en mängd karriärmöjligheter. Vilket är ditt nästa drömjobb?
Kontaktpersoner på detta företaget
Katarina Nevenius
070-1678514