Ekonomiassistent på deltid till Expedit AB

Ekonomiassistent på deltid till Expedit AB

Arbetsbeskrivning

Brinner du för ekonomi och vill arbeta på ett spännande företag? Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent och känner dig redo för ett nytt spännande uppdrag på deltid. Då har vi tjänsten för dig! Expedit AB är ett inredningsföretag med totallösningar inom alla typer av butiksinredning och butiksdesign med Nordens största varumärken och butikskedjor som kunder. Huvudkontoret för Sverige ligger i Fredriksdal utanför Nässjö och till vår kund söker vi nu en noggrann och engagerad Ekonomiassistent. Uppdraget är på konsultbasis med start i november och sträcker sig initialt tolv månader framåt. Just nu är det högt tryck på jobbansökningar och denna tjänst kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så varmt välkommen med din ansökan redan idag!


Om tjänsten
I rollen som ekonomiassistent kommer du få en omväxlande vardag där du tillsammans med teamet arbetar med den dagliga ekonomin. Det innebär allt ifrån kund- och leverantörsreskontra till löpande bokföring, redovisning och fakturering. Du arbetar med ekonomiuppgifter men det kan även tillkomma ytterligare ekonomirelaterade administrativa arbetsuppgifter. Vidare får du även möjlighet att vara behjälplig vid bokslutsarbete och balanskontoavstämningar. Då det är en stor koncern kommer arbetet att innebära mycket kontakter externt och internt.

Vem är du?
För att passa i rollen ser vi att du har en relevant utbildning och har du tidigare arbetat med ekonomi är detta meriterande. För att lyckas i rollen är du skicklig på att prioritera, strukturera och planera din arbetsdag. Självklart är du mycket noggrann, effektiv och van vid att arbeta mot deadlines. Du trivs med med att ha koll på många saker samtidigt och presterar som bäst i ett högt tempo. Du är systemvan och drivs av att ständigt utvecklas ihop med ditt team. För att passa i rollen ser vi gärna att du har känsla för kvalité och har ett sinne för siffror samt trygg i att arbeta i Excel.
Du behärskar svenska i både skrift och tal.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jane Carlsson
036-17 32 66
Elin Ohlsson
036-17 32 69
Elin Ohlsson
036-173269
Lisa Eklund
036-173262
Jane Carlsson

Cecilia Arvendal
031-743 20 06
Jane Carlsson
036-173266
Charlotte Järeby Hellman
036-173265
Elisabeth Carlheim-Gyllenskiöld

Jane Carlsson
036- 17 32 66

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Jönköping AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 september 2021
  • Ansök senast: 3 oktober 2021

Besöksadress

Norra Strandgatan 4, Jönköping
None

Postadress

Norra Strandgatan 4
Jönköping, 55320

Liknande jobb


21 november 2024