OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av leverantörsreskontra och bokföring? Är du självgående och vill ta dig an en ny utmaning? Då har Poolia uppdraget för dig! Vi söker en ekonomiassistent på 50% till vår kund i centrala Göteborg. Tjänsten är ett konsultuppdrag som har start omgående och sträcker sig fram till december med chans till förlängning. Sök rollen idag då intervjuer sker löpande.
Om tjänsten
Du kommer jobba 50% under kontorstider hos vår kund i centrala Göteborg. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är;
Leverantörsreskontra.
Bokföring.
Ankomstregistrering och tolkning av fakturor.
Bankavstämningar.
Andra ekonomiska ad hoc uppgifter.
Vem är du?
För att lyckas i rollen tror vi att du som person är strukturerad, noggrann och ansvarsfull. Vi tror att du är självgående som person och inte är rädd för att hugga i där det behövs. I övrigt ser vi att du;
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Minst 2-3 års erfarenhet av ekonomiska uppgifter främst reskontra och bokföring.
Erfarenhet av redovisning sen tidigare.
Behärskar svenska i tal och skift.
Kan starta omgående.
Vi ser det meriterande om du har har arbetat i Hogia sen tidigare.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård