OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Studerar du ekonomi och vill utveckla dina praktiska kunskaper? I rollen som ekonomiassistent hos Norwesco får du möjligheten till ett perfekt första jobb inom branschen på en lättsam arbetsplats. Välkommen med din ansökan, urval sker löpande!
OM TJÄNSTEN
Norwesco arbetar med att leverera elsäkerhetsprodukter av högsta kvalitet. Med hjälp av Norwescos produkter kan människor leva och arbeta i en tryggare miljö och deras produktprogram omfattar allt ifrån säkerhetsbrytare, spisvakter och jordfelsbrytare till timers, bilvärmarcentraler och strömställare.
Norwesco har sitt kontor i Täby och arbetsplatsen präglas av ett lättsamt och öppet klimat med mycket skratt. Till följd av ett kommande systembyte behöver ekonomiavdelningen nu stöttning av en student på deltid. I din roll kommer du arbeta med enklare ekonomiuppgifter och du kommer få rätt stöd av din närmsta chef att sätta dig in i arbetsuppgifterna. Under rätt omständigheter kan det även finnas möjlighet att lära sig och få arbeta med mer avancerade uppgifter.
Tjänsten är på 2 dagar/veckan där arbetet sker på måndagar och onsdagar från kontoret. Vi ser därför att du som söker rollen har ett flexibelt schema och möjlighet att arbeta dessa dagar framöver. Under sommaren finns det chans att arbeta fler timmar.
#
Du erbjuds
* Ett perfekt första jobb inom ekonomi och insyn i branschen!
* Ett utvecklande och meritande extrajobb!
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
- Löpande bokföring
- In- och utbetalningar
- Leverantörs- och kundfaktura
- Kontoavstämningar
- Sifferkalkylering
VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en eftergymnasial utbildning på minst 50% inom ekonomi
- Är tillgänglig att arbeta måndagar/onsdagar från kontoret i Täby
Vi ser det meriterande om du har tidigare erfarenhet från en ekonomiroll och/eller erfarenhet i Visma. I denna rekryteringsprocess kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
#
Vi söker dig som är
* Initiativtagande
* Noggrann
* Social och kommunikativ
Övrig information
* Start: Slutet av april
* Omfattning: Deltid, 2 dagar/veckan
* Placering: Täby
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231