Ekonomiassistent på deltid till Vasastan i Stockholm

Ekonomiassistent på deltid till Vasastan i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vi söker en driven och flexibel ekonomiassistent för ett konsultuppdrag på halvtid till två strategi- och IT företag i Stockholm. Du kommer att arbeta med företagens kundfakturering, leverantörsfakturaflöde och bankavstämningar samt viss löneadministration.

Kontoret ligger högt och ljust vid Odenplan i centrala Stockholm och är fullt med glada och sociala kollegor.

Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent ansvarar du främst för kund- och leverantörsreskontra, fakturering och avstämning av konton relaterade till bank. I rollen arbetar du även med löneadministration i form av excellistor som skickas till extern lönebyrå efter kontroll och attest av tidrapporter och genomgång av lönekörning.

Vår kund arbetar i affärssystemet Fortnox.

Du kommer att arbeta tillsammans med ekonomichefen och HR-chefen.



Kvalifikationer
Ett krav för att axla rollen som ekonomiassistent är att du har ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom kund- och leverantrösreskontra, avstämningar och löneadministration. Det är meriterande med erfarenhet av affärssystemet Fortnox.

- Mycket goda kunskaper i Office-paketet (särskilt Excel och Word) är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav




Personliga egenskaper
Vi söker efter en ansvarsfull, ordningsam och noggrann person. Du har förmågan att prioritera och strukturera ditt eget arbetssätt och du är en doer. Du levererar i tid och ditt arbete håller alltid högsta kvalitet. Som person är du också prestigelös, serviceminded och ödmjuk. Du har starkt förändringsdriv och tycker om att effektivisera och förbättra ditt arbetssätt. Vi ser dessutom att du är en engagerad och hjälpsam lagspelare som vill bidra till den goda stämningen och sammanhållningen på företagen.



Mer om tjänsten

- Tillsättning: omgående och fram till maj med möjlighet till förlängning
- Omfattning: deltid cirka 50%
- Placering: nära Odenplan, Stockholm city


Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Claudia Klingsell på claudia.klingsell@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.

Mer om Andara Economy

Våra kunder brukar beskriva Andara Economy som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Economy arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Economy är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara Economy är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Economy
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2022
  • Ansök senast: 11 mars 2022

Liknande jobb


20 december 2024