Ekonomiassistent på deltid till Warner Bros!

Ekonomiassistent på deltid till Warner Bros!

Arbetsbeskrivning

Har du ett intresse för ekonomi och vill utveckla dina praktiska kunskaper? Är du dessutom en ansvarsfull person med god kommunikation-och initiativförmåga? Se hit! Vi söker dig som vill ta dig an en roll som ekonomiassistent hos produktionsbolaget Warner Bros. Välkommen med din ansökan, urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Warner Bros är ett kreativt, talangdrivet produktionsbolag som utvecklar, producerar och distribuerar innehåll i olika genrer så som reality, drama, dokumentärer och underhållning.

Huvudkontoret är beläget på Riddarholmen där ekonomiteamet på 5 personer sitter. De söker nu en nyfiken student som vill ta sig an rollen som ekonomiassistent och avlasta teamet med bland annat leverantörsfakturor och kvittoredovisningar. I din roll kommer du främst att jobba nära en av kollegorna i ekonomiteamet, men stöd finns att få från hela gruppen. Under rätt omständigheter kan det även finnas möjlighet att lära sig och få arbeta med mer avancerade uppgifter.

Tjänsten är med start omgående och på deltid. Arbetstiderna är 09-17 tisdagar och torsdagar, på plats på kontoret på Riddarholmen. Vi ser att du som söker rollen har ett flexibelt schema och möjlighet att arbeta dessa dagar framöver. Under sommaren finns det chans att arbeta fler timmar.

Du erbjuds


* En möjlighet till ett utvecklande och meritande extrajobb!
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.


ARBETSUPPGIFTER
- Hantera leverantörsfakturor (registrering, kontering, uppföljning av attester)
- Kvittoredovisning (registrering, kontering, uppföljning av attester och saknade kvitton)
- Övriga ekonomiska/administrativa uppgifter

VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en eftergymnasial utbildning på minst 50% inom ekonomi och har minst 1 år kvar av studierna
- Har en grundförståelse och ett intresse för redovisning
- Har erfarenhet av arbete i Excel: kunna hantera stora datamängder i excel genom att sortera, filtrera samt summera och gärna kunskap i enklare formler
- Har systemvana och lätt för att sätta dig in i nya system

Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med leverantörsfakturor, kvittoredovisning och löpande redovisning. I denna rekryteringsprocess kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

#

Vi söker dig som är


* Ansvarsfull och initiativtagande
* Kommunikativ
* Noggrann
* Lösningsorienterad


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Deltid. Arbetstider 09-17 tisdagar och torsdagar
* Placering: Birger Jarls Torg, Riddarholmen


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 mars 2023
  • Ansök senast: 21 april 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


21 november 2024