OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För ett längre konsultuppdrag söker vi en ekonomiassistent som kan arbeta halvtid på ett projektkonsultföretag i centrala Stockholm. Vår kund är ett ansvarsfullt och stabilt projektledningsföretag som fokuserar på att skapa effektivitet och öka leveransförmågan hos sina uppdragsgivare. På kontoret arbetar idag 8 personer och omkring 40 konsulter jobbar i olika projekt ute hos kund.
Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent kommer du att få ett varierande och omväxlande arbete och du arbetar tätt tillsammans med ekonomiansvarig.
I ansvarsområdet kan till exempel följande arbetsuppgifter ingå:
- Kundreskontra
- Leverantörsreskontra
- Löpande bokföring
- Avstämningar
- Rapportering
- Lön
- Administration
Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst en gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi och några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom ekonomi och redovisning. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med lön likväl som vi gärna ser att du har erfarenhet av system som Fortnox och Visma.
- Goda kunskaper i Excel är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav
Personliga egenskaper
Vi söker efter en självgående och serviceminded person som snabbt kan sätta sig in i nya arbetsuppgifter och system. Du har en god social kompetens samt är glad, trevlig och har humor. Du är strukturerad, van att arbeta mot deadlines och levererar alltid med hög kvalitet på utsatt tid. Du värdesätter gott samarbete. Sist men inte minst så är du flexibel och tycker om att jobba med både högt och lågt inom ekonomi.
Mer om tjänsten
Uppdraget är ett konsultuppdrag under ett längre vikariat och du kommer att bli anställd hos oss på Andara.
- Tillsättning: 1 oktober fram till 1 februari 2020
- Omfattning: halvtid, 50% med god flexibilitet att självständigt styra tider
- Placering: centrala Stockholm näragoda kommunikationer
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varför jobba med oss?
På Andara sätter vi våra medarbetares karriärmål i fokus och vårt mål är att bygga varaktiga relationer. Med ett långsiktigt engagemang bidrar vi till att skapa balans i arbetslivet, framför allt genom att lyssna på våra medarbetare, varandra och våra kunder.
- AnställningsförmånerVi erbjuder marknadsmässiga löner och semesterersättning. Din anställning omfattas givetvis även av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och friskvårdsbidrag.
- Medryckande medarbetaraktiviteterVi är måna om att du ska känna dig delaktig. Därför anordnar vi regelbundet varierande och roliga aktiviteter för våra medarbetare.
- Hos oss blir du sedd och hördVi finns alltid tillhands för att stötta, coacha och ge råd till dig som medarbetare. Vi jobbar flexibelt tillsammans med dig och håller tät kontakt för att du ska trivas och utvecklas på bästa sätt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lilian Norin
08-409 256 06
Pascalle Arias
08-409 256 03
Svante Norin
08-409 256 02
Linda Gadd
072-019 92 09
Claudia Klingsell
0768007001