OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Academic Work söker för vår kunds räkning en ekonomiassistent på heltid maj-augusti. Vår kund är en fullservicehamn som bedriver verksamhet i både Köpenhamn och Malmö. För att lyckas i rollen är du självgående i hantering av kund- och leverantörsreskontra samt annan ekonomiadministration. Du drivs av goda samarbeten och vill äga dina ansvarsområden och når det genom att arbeta proaktivt och strukturerat.
OM TJÄNSTEN
Vår kund är en av Skandinaviens största hamnoperatörer och de erbjuder deras kunder och samarbetspartners en mängd olika hamntjänster. Kärnverksamheten inkluderar hantering av bilar, containrar, Ro-Ro, logistik, våt- och torrbulk samt kryssnings- och färjetrafik. Med deras strategiska position är bolaget katalysatorn för Öresundsregionens tillväxt. Genom innovation och digitalisering utvecklar de i partnerskap framtidens hållbara maritima industri.
#
Du erbjuds
* Att bli en del av ett dynamiskt och dansk/svenskt företag med stabila ägare
* Möjlighet att forma din egen arbetsdag och utveckla dina professionella och personliga färdigheter
* Bra kollegor och en god arbetsmiljö med en informell ton
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
- Assistera vid månads- och periodsbokslut, bokföring av leverantörsfakturor i Visma
- Momsavstämning för korrekt avdrag
- Insikt i flödet av ärendehantering och certifieringsrutiner
- Avstämningar av finanskonton
- Hantera kundfakturor via skeppregister
- Bokföring av kundbetalningar
- Påminnelsehantering
I arbetet ingår kontakt med olika avdelningar internt, såväl som externt med kunder.
VI SÖKER DIG SOM
- Har arbetat med ekonomiadministration tidigare såsom kund- och leverantörsreskontra
- Har arbetat med momsavstämningar
- Studerar eller har studerat en gymnasial ekonomiutbildning alternativt en YH/KY inom ekonomi
- Är noggrann och kvalitetsmedveten
- Har god vana av att arbeta i affärssystem
- Är obehindrad i svenska och engelska i tal och skrift
Det är meriterande om du...
* Har goda kunskaper i Excel
* Har arbetat i affärssystemet Visma
Som person är du strukturerad och har vana av att organisera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter samt besitter en känsla för detaljer. Du är van vid att ta ansvar för dina arbetsuppgifter och avslutar det du påbörjar. Vidare så visar du stort engagemang i din roll och relaterar till din omgivning på ett prestigelöst och lyhört sätt.
Övrig information
* Start: maj
* Omfattning: heltid, maj-augusti
* Placering: Malmö, Frihamnen
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231