Ekonomiassistent på heltid sökes omgående!

Arbetsbeskrivning

StudentWork är ett nordiskt bemanningsföretag med kontor i Stockholm, Helsingfors och Tammerfors.Vi arbetar med personaluthyrning, rekrytering och outsourcinguppdrag.Läs gärna mer om oss på www.studentwork.se.På uppdrag av vår kund söker vi nu en ekonomiassistent med viss praktisk erfarenhet.Deras behov är brådskande, varför vi gärna ser att du som söker är tillgänglig för omgående start.Vår kund är verksam inom onlinebokningssystem, och sitter i fina lokaler centralt i Stockholm.Till deras ekonomiavdelning söker de nu en person som kan arbeta självständigt, med visst stöd från ekonomichefen som är placerad i England. Observera att du för denna tjänst måste skicka in dina ansökningshandlingar på engelska eftersom ekonomichefen är inblandad i urvalsprocessen.Tjänsten kräver inte ständig kommunikaton på engelska, men du behöver kunna uttrycka dig utan problem. Arbetsuppgifterna innebär att halva tiden sköta enklare ekonomihanteringsuppgifter och resten av tiden går till att sköta rena assistentärenden.Vi söker dig med en junior profil som har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.Ekononomihanteringen innebär att hantera all inkommande post samt ansvara för hanteringen av alla inkommande fakturor.Utöver detta sköter du godkännande och kontering, samt skickar därefter vidare till ekonomiavdelningen i London.Du förväntas även kunna sköta all fakturering för samtliga kunder i Norden, som att skicka ut fakturor, ta hand om kreditering och samtal om fakturor samt att sköta uppföljning och påminnelser.Till rollen hör även att hjälpa och stödja företagets Financial Director i London med att ta fram underlag, prata med leverantörer, revisorer och den svenska löneadministratören.Du kommer eventuellt även att stödja HR avdelningen i London med t.ex. uppföljning av semester, sjukdom och övriga personalrelaterade frågor. Övrig administration som räknas in i rollen innebär att se till att det finns kontorsmaterial, kaffe, mjölk och fika samt att bistå vid olika arrangemang som att boka lokal och catering osv. Du ansvarar även för att skrivare och faxmaskin fungerar, samt beställer datorer, telefoner, visitkort och resebokningar.Utöver detta hjälper du till med att hålla ordning och reda på kontoret. Personliga egenskaper - Positiv och väldigt service minded som tycker om att hjälpa andra - Noggrann och ambitiös - Strukturerad och ordningsam - Ansvarstagande Övriga kvalifikationer - Flytande engelska är ett krav då rapportering sker till ekonomiavdelningen i London - Duktig på att kommunicera, både skriftligt och muntligt - Gymnasieekonom alternativt kurser på högre nivå - Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är önskvärt - Kunskaper om programmet Sales Force är mycket meriterande - Mycket goda kunskaper i Officepaketet och gärna vana att arbeta med olika IT system för hantering av fakturor etc.Arbetstider är dagtid, cirka 8-17 alternativt 9-18, med viss möjlighet att styra själv.Låter detta intressant?Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: StudentWork
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 17 februari 2010
  • Ansök senast: 10 mars 2010

Liknande jobb


21 november 2024