OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund Hansen Group är den ledande aktören på marknaden när det kommer till import och försäljning av reservdelar till amerikanska bilar, marinmotorer samt tillbehör och säkerhetsutrustning inom motorsport. Just nu söker de dig som vill ha en långsiktig tjänst och utvecklas i rollen som ekonomiassistent. Vill du vara med på Hansen Groups resa? Välkommen med din ansökan!
OM TJÄNSTEN
Hansen Group söker dig med stor inre drivkraft och ett stort ansvarstagande. Avdelningen består av dig och din kollega och det ställer krav på dig att du trivs med att arbeta tillsammans där man ställer upp och tar ansvar för helheten. Som person trivs du med att ha många kontaktytor både internt och externt och du måste vara strukturerad och kunna prioritera din dag. Tillsammans med din framtida kollega kommer du dagligen att arbeta med att hantera leverantörs- och kundreskontra samt support mot kunder och interna kollegor. Kontoret är beläget i Spånga.
Hansen Group har ambition att hitta en kandidat som ser långsiktigt på denna roll och vill växa inom företaget! Det är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Du erbjuds
- Att vara en del av en koncern ledande inom sin marknad
- Trygghet i en långsiktig tjänst
- En spännande roll med varierande arbetsuppgifter
- En konsultchef som stöttar dig i din personliga utveckling
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Hantering av leverantörs- och kundfakturor
* Bokföring av in och utbetalningar
* Kontering av kostnadsposter enligt gällande kontoplan
* Kreditkontroll, bedömning och uppföljning
* Registervård, hantering av nya och gamla kunder
* Kontakt med transportörer samt posthantering
* Kreditkontroll, bedömning och uppföljning
VI SÖKER DIG SOM
- Nyexaminerad från universitet eller högskola inom ekonomi eller har motsvarande arbetslivserfarenhet och förståelse för ekonomi
- Har tidigare erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra
- Flytande i svenska och engelska, då bägge språken används i det dagliga arbetet
- Har goda datakunskaper
- Är snabblärd
Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av att arbeta i ekonomisystemet Jeeves
- Tidigare erfarenhet av att hantera moms, tulldeklarationer och kreditkontroll
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Driven
- Kvalitetsmedveten
- Ansvarstagande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Hansen Group AB är Sveriges äldsta och största nischföretag specialiserat på import av reservdelar till amerikanska bilar, marinmotorer och drev samt tillbehör och säkerhetsutrustning inom motorsport. Läs mer på Hansen Group.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231