Ekonomiassistent på heltid till Harald Pihl i Täby

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Just nu söker vi en strukturerad och nyfiken ekonomiassistent för uppdrag på heltid hos Harald Pihl i Täby!

Denna tjänst är ett föräldravikariat med start så snart som möjligt och förväntas pågå till januari 2020. Tjänsten är på heltid med arbetstiderna 8.00 – 17.00 och Harald Pihl har sommartid 8.00 – 16.00 under juni – augusti månad. Den genomsnittliga arbetsveckan är 37,5 timmar.


Om företaget
Harald Pihl AB är ett familjeföretag som grundades 1912 och är bland Europas ledande lagerhållare av titan och nickellegeringar. Företaget sitter i ljusa fräscha lokaler på Mätslingan 19 i Täby. I ekonomi-gruppen arbetar du tillsammans med ytterligare en person och inom den administrativa gruppen arbetar det ytterligare 5 personer.

Läs mer på http://www.haraldpihl.com/

Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent på Harald Pihl arbetar du primärt administrativt och dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:
- Daglig hantering av betalnings- och bokföringsflöden
- Avstämningsarbete
- Kravhantering
- Orderhantering
- Fakturering
- Inkommande post
- Arkivering
- Dagliga servicen på kontoret så som kontorsinköp, köksinköp och allmän ordning i företagets lokaler
- Besvara samtal i växeln

Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten har du goda kunskaper i Officepaketet samt flytande kunskaper i svenska och engelska, såväl tal som skrift.

Vi ser det även som meriterande om du har:
- Studerat ekonomi på gymnasiet eller läst kurser på universitet/högskola
- Tidigare erfarenhet av kontorsarbete inom ekonomi och/eller administration
- Körkort

Vi söker dig som är lättlärd, strukturerad och noggrann i ditt arbete. Du tycker om att arbeta administrativt och för att trivas i rollen tror vi att är en självgående person som tar många egna initiativ. Vidare är du flexibel och känner dig trygg i att hantera stressiga situationer.

Övrigt
Detta är ett konsultuppdrag där du har din anställning hos KFX HR-partner men arbetar på Harald Pihls kontor i Täby. Rekryteringsprocessen sköts av KFX HR-partner och samtliga frågor kring tjänst och process hänvisas till ansvarig rekryterare Amanda Jurell på 08-663 99 00.

Välkommen in med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Martina Wahlgren

Hanna Benjaminson

Clara Backlund

Susanne Järleby

Anna Jardelid

Hanna Benjaminson

Susanne Järleby

Linn Arvidsson

William Ericson

Linnea Hägg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KFX HR-partner Stockholm AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 15 augusti 2018

Besöksadress

Sturegatan 38, Stockholm
None

Postadress

Sturegatan 38
Stockholm, 11436

Liknande jobb


ekonomiassistent

ekonomiassistent

7 februari 2025

Ekonomiassistent till ett fastighetsbolag

Ekonomiassistent till ett fastighetsbolag

7 februari 2025