Ekonomiassistent på heltid till kund i Solna

Ekonomiassistent på heltid till kund i Solna

Arbetsbeskrivning

Är du en social och framåt person som letar efter nästa utmaning? Har du tidigare arbetslivserfarenhet inom ekonomi och trivs i en familjär arbetsmiljö? Då har vi den rätta tjänsten för dig!

Om tjänsten
Som Ekonomiassistent kommer du att arbeta hos vår kund med inriktning mot måleri. Rollen innebär administrativt ekonomiarbete där den ena dagen inte är den andra lik. Du kommer att arbeta med stora mängder av fakturahantering, leverantör-och kundreskontra samt även hyresgästenkäter. Andra administrativa uppgifter kan tillkomma som att svara mejl och eventuell kontakt gentemot kunder. Vidare kommer du i rollen som Ekonomiassistent arbete nära en kollega med övrig stöttning inom ekonomi. Arbetsplatsen är förlagd i Solna som präglas av en familjär miljö där du kommer arbeta tillsammans med ett glatt arbetsteam i nyrenoverade lokaler. Kontoret har ett bekvämt och nära avstånd till kollektivtrafik.

I din roll som Ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Fakturahantering
- Leverantör- och kundreskontra
- Påminnelser av fakturor
- Övrig administration

Tjänsten som Ekonomiassistent är ett konsultuppdrag med start omgående och pågår till en början 3-4 månader med stora möjligheter till förlängning. Uppdraget är på heltid där arbetet sker på plats med arbetstider förlagda 8-17 men som är flexibla.

Om dig
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning och 1-2 års tidigare arbetslivserfarenhet inom ekonomi. Viktigt för tjänsten är att du är bekväm i tidigare arbete med ekonomi, har en god datorvana och snabbt kan sätta dig in i nya system. Viktigt är att du även behärskar svenska obehindrat i tal och skrift.

Vidare ser vi att du är en social och pigg person som vågar visa sig framåt. Vi ser även att du besitter en god samarbetsförmåga och är en teamplayer då du arbetar nära tillsammans med dina kollegor.

Viktigt för tjänsten är:
- Gymnasieutbildning
- 1-2 års arbetslivserfarenhet inom ekonomi
- Svenska obehindrat i tal och skrift
- Glad och har en god samarbetsförmåga

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Sofi Coulianos via sofi.coulianos@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!

Sökord
Ekonomiassistent, Ekonomi, Fakturering, Assistent, Administration, Solna, Stockholm, Adecco

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 januari 2022
  • Ansök senast: 23 februari 2022

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


21 november 2024