OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Storytel växer och vi söker nu en person som kan stödja ekonomiansvarig i att bygga upp och förvalta vår ekonomifunktion. Rollen är baserad på Storytels kontor i cebtrala Stockholm där ett 20-tal personer arbetar.
Vad innefattar rollen?
Bokföring av Storytel ABs räkenskaper, dess 2 dotterbolag samt systerbolag utomlands.
Avstämningar samt vara behjälplig vid bokslut.
Betalning av fakturor, royalty samt återbetalning till kunder
Upprättande av fakturor till förlag, författare mm.
Vara behjälplig vid framtagande av underlag till deklarationer av moms, löneskatt och inkomstskatt.
Vara behjälplig vid royaltyrapportering
Vem söker vi?
En person som har kommit till insikt att en karriär inom ekonomifunktionen är rätt val. Du har akademisk utbildning - civilekonom eller KY-utbildning samt minst 1 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper i MS Office och det är meriterande om du har erfarenhet från royaltyredovisning. Du är noggrann, strukturerad och kommunikativ.
Om Storytel
Storytel grundades 2005 och är en abonnemangsbaserad ljudbokstjänst på den svenska marknaden där vi är marknadsledare. Företaget har under de senaste 2 åren vuxit från 4 anställda till närmare 20 personer samt ökat omsättningen och lönsamheten med drygt 100% årligen. Under 2013 kommer Storytel AB omsätta närmare 70Mkr. Under våren 2013 har Storytel lanserats i Danmark och Holland genom Joint Ventures med bokförlag i respektive land. Gemensamt för oss som jobbar på Storytel är att vi är bra på att gå från tanke till handling och gillar ljudböcker.
Låter rollen intressant, och passar din bakgrund in på profilen vi söker?
Maila CV och ett följebrev till maria@storytel.com, vi intervjuar löpande!
Kontaktpersoner på detta företaget
Supportansvarig Maria Runesson
Maria Runesson
Rekryteringsansvarig Maria Runesson