OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Till vår kund söker vi en noggrann och strukturerad ekonomiassistent. Vår kund är en modern koncern inom bl.a. fastighet/miljö som har kontor i trivsamma lokaler på Södermalm i Stockholm. Detta är ett uthyrningsuppdrag på heltid som kommer starta omgående och pågå initialt under tre månader med möjlighet till förlängning för rätt person.
Rollen innebär att självständigt arbeta inom leverantörsreskontran och kundfakturering, vilket bland annat innebär att:
• Vara ansvarig för att utföra fakturahantering och kontering i leverantörsreskontra
• Vara ansvarig för att utföra leverantörsbetalningar via fil från Agresso till Bankgirocentralen
• Hantera maskinell och manuell återredovisning från bank till Agresso
• Sköta viss systemadministration i Palette (elektroniska fakturahanteringssystemet)
• Sköta viss systemadministration i Agresso (ekonomisystemet)
• Ansvarig för att utföra fakturahantering och kontering i kundreskontra
• Ansvarig för att upprätta kundfakturor enligt underlag
• Back up för manuella betalningar i SEB
Din profil
Vi söker dig som är gymnasieekonom eller motsvarande med inriktning mot redovisning. Du har praktisk erfarenhet av redovisning både i kund- och leverantörsreskontra och behärskar det självständigt. Då kontakter med kunder och leverantörer är betydande, ser vi gärna att du är bra på att uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska.
För att vara aktuell för uppdraget, är det ett krav att du tidigare har arbetat i Palette (elektroniska fakturahanteringssystemet). Även erfarenhet av ekonomisystemet Agresso är en stor fördel.
För att vara framgångsrik i rollen har du ett proaktivt arbetssätt, är självgående och prestigelös. Du är en analytisk person som arbetar strukturerat och noggrant. Det är viktigt att du har en pedagogisk läggning och är en god kommunikatör, då arbetet innebär samarbete med personer inom olika yrkesroller, där du ska svara förklara och supportera leverantörsreskontrafrågor för andra.
Låter jobbet intressant för dig? Vi tipsar dig att söka så snart som möjligt då tjänsten ska tillsättas omgående
Vi erbjuder
Arena Personal matchar de bästa kandidaterna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Om verksamheten
Arena Personal har 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom rekrytering och bemanning. Våra cirka 800 externa medarbetare verkar på cirka 500 arbetsplatser, varje år. Arena Personal är en del av Arenakoncernen. I koncernen ingår även Arbetslivsresurs, Arena Personal AS samt Impact i Norge. Som en del av Arenakoncernen är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra externa medarbetare lika bra som våra kunder
Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Emelie Eriksson
Maria Danielsson
08-58711731
Göran Särnholm
08-545 788 82
Ulla Mogard
Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja
Morgan Sehlberg
08-587 117 47
Maria Danielsson
08-587 117 31
Stefan Olsson
08-587 117 36
Thobias Ahlqvist
016-14 28 00