Ekonomiassistent / Payment Administrator till Intrum

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi på Experis Finance en ekonomiassistent/Payment Administrator till vår kund Intrum som sitter i Sickla. Uppdraget ska starta i mitten på augusti och pågår initialt under 6 månader med god möjlighet till förlängning och ev. anställning hos kund.

Arbetsbeskrivning Ekonomiassistent

Du kommer att ha rollen som ekonomiassistent / Payment Administrator och tillhöra gruppen för Client Support som består av 6 personer och som hanterar faktura- och betalningsadministration mot sina kunder. Delar som ingår i rollen är bl.a. betalningsadministration, manuell registrering, utredningar, avstämningar av konton och administration av lån.

Arbetsuppgifter:
* Boka betalningar
* Administrera betalningar
* Besvara email
* Hantera avstämningar i olika valutor
* Göra specningar av betalningar
* Utreda oplacerade betalningar
* Besvara inkommande samtal
* Administrera lån för kunder
* Vara aktiv i förbättringsarbete och framföra förbättringsförslag i den dagliga verksamheten

Vem är du?

Du har en utbildning i ekonomi eller motsvarande samt erfarenhet inom ekonomi och kundreskontra, kredit, inkasso, betalningsadministration eller liknande samt är van att arbeta med stora volymer. Dina datorkunskaper är mycket goda och du hanterar såväl svenska som engelska i tal och skrift.

Dina personliga egenskaper är viktiga för rollen. Du kan arbeta bra såväl självständigt med eget driv, samt i team. Du tycker det är kul att arbeta med stora volymer samt kan även hantera flera delar i processen parallellt. Vidare har du förmågan att kunna ställa om och vara flexibel samt lösa problem som kan uppstå i vardagen på ett positivt sätt. I ditt arbete värdesätter du även noggrannhet och struktur.

Vad kan vi erbjuda dig?

Experis är specialisten på specialister inom IT, Engineering, Finance och Executive. Vi ger specialister möjlighet att växla upp eller byta spår i sin yrkesbana. På Experis Finance får du som konsult kompetensutveckling genom längre kvalificerade uppdrag. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag.

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson

Välkommen med din ansökan till Experis, specialisten på specialister. Urval sker löpande då uppdraget ska tillsättas omgående. Vid frågor vänligen kontakta kandidatspecialist Natalie Richtnér på

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis 1081
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Permanent
  • Publicerat: 3 oktober 2017

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

4 november 2024

Ekonomiassistent

1 november 2024