OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi på Experis Finance en ekonomiassistent/Payment Administrator till vår kund Intrum som sitter i Sickla. Uppdraget ska starta i mitten på augusti och pågår initialt under 6 månader med god möjlighet till förlängning och ev. anställning hos kund.
Arbetsbeskrivning Ekonomiassistent
Du kommer att ha rollen som ekonomiassistent / Payment Administrator och tillhöra gruppen för Client Support som består av 6 personer och som hanterar faktura- och betalningsadministration mot sina kunder. Delar som ingår i rollen är bl.a. betalningsadministration, manuell registrering, utredningar, avstämningar av konton och administration av lån.
Arbetsuppgifter:
* Boka betalningar
* Administrera betalningar
* Besvara email
* Hantera avstämningar i olika valutor
* Göra specningar av betalningar
* Utreda oplacerade betalningar
* Besvara inkommande samtal
* Administrera lån för kunder
* Vara aktiv i förbättringsarbete och framföra förbättringsförslag i den dagliga verksamheten
Vem är du?
Du har en utbildning i ekonomi eller motsvarande samt erfarenhet inom ekonomi och kundreskontra, kredit, inkasso, betalningsadministration eller liknande samt är van att arbeta med stora volymer. Dina datorkunskaper är mycket goda och du hanterar såväl svenska som engelska i tal och skrift.
Dina personliga egenskaper är viktiga för rollen. Du kan arbeta bra såväl självständigt med eget driv, samt i team. Du tycker det är kul att arbeta med stora volymer samt kan även hantera flera delar i processen parallellt. Vidare har du förmågan att kunna ställa om och vara flexibel samt lösa problem som kan uppstå i vardagen på ett positivt sätt. I ditt arbete värdesätter du även noggrannhet och struktur.
Vad kan vi erbjuda dig?
Experis är specialisten på specialister inom IT, Engineering, Finance och Executive. Vi ger specialister möjlighet att växla upp eller byta spår i sin yrkesbana. På Experis Finance får du som konsult kompetensutveckling genom längre kvalificerade uppdrag. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag.
Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Kontaktperson
Välkommen med din ansökan till Experis, specialisten på specialister. Urval sker löpande då uppdraget ska tillsättas omgående. Vid frågor vänligen kontakta kandidatspecialist Natalie Richtnér på
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Berg
Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson
Fredrik Wernqvist
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr
Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke
Linda Holmberg
Kholod Hindi